Önskeblommor

 I dag har det varit en ljuvlig sommardag. Jag har tillbringat hela dagen ute, mestadels i skuggan av markisen. Att sitta ute och sy eller läsa. Det kan inte bli bättre.
 
Tjejerna har tränat att hitta doftgömmor Ronja och Smilla håller hela tiden koll på var jag har korven så att jag inte äter upp den själv De far runt som skållade råttor och är inte speciellt noggranna, men så småningom så lugnar dom ner sig och hittar gömmorna
Min Lilla Blå hon går in för söken med noggrannhet Hon kan visst gå förbi och missa, men det är så roligt att se hur olika de jobbar
 
Nu har de börjat fälla skogen bakom oss.Bara det inte går som i Västmanland för några år sedan, att skogsmaskinen tände eld på skogen Då ligger vi pyrt till
 
Syrenerna har börjat blomma och doftar ljuvligt. Letade ni också efter blommor som hade fler eller färre kronblad på blomman? Åt ni också upp dem och önskade er något? Ojoj så många syrenblommor jag har ätit. Det skulle vara roligt att veta om någon av önskningarna slagit in. Eller önskar man sig omedvetet något som man vet eller anar att man skall få?
 
 
 
I kvällssolen ser blommorna gulaktiga ut
 
Kaprifolen blommar och doftar också
 
Pionen doftar inte men är en riktig skönhet
 
Plötsligt var inte himlen ljusblå längre
 
Undrar om det regnar där borta .
 
Till sist säger jag GRATTIS THEA som klarat sitt moppekort i dag
Farfar har lovat att hon får låna traktorn om hon vill ta en tur Vi får väl se hur det går, om vi får åka med


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0