Pingstafton

 
 
 Pingstafton började vi med en skön promenad till skogen som är full med liljekonvaljer. Förr var den det. Nu är den full med ris efter granarna som fällts pga granbarkborrarna. Så tråkigt
 
Några få liljekonvaljer hittade jag, och tre Humleblomster
 
Det var en varm dag, men det blåste. Varma vindar, men ändå inte så roliga
Den här mötte vi på vår promenad Jag uppskattar inte ormar, men inte heller ödlor utan ben tycker jag att det är roligt att möta.
 
Att det flaggades för Mor i dag kändes väldigt fint Svenska flaggan är vacker och den skall vi använda tycker jag
 
 
Mitt på dagen bjöd Sonja på smörgåstårta som följdes av jordgubbstårts som Annica hade fixat. Supegott. Vi firade både Sonja som fyllde år häromdagen och Mors dag.
Elsa ringde och berättade om sitt liv Eriks kompis hade blivit rånad på jacka och plånbok av äldre killar så jag ringe och pratade med Erik om vad som hänt. otäckt tycker jag. Rån i lilla Gråbo.
 
Kvällen upptogs av handarbete och tvtittande


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0