13 maj 2020

 
Så här såg det ut i morse när jag vaknade. Jag har sommardäck på bilen och Allan skulle till doktorn. Det kändes så där.
 
Som tur var stod min bil i garaget så jag behövde inte sopa vindrutor som grannarna, innan vi åkte. Vi körde för säkerhets skull i god tid, men det var varken halt eller trafikkaos
 
Eftersom Allan inte mår så bra så fick jag telefontid med doktorn i går (Allan hör inte i telefonen, undantaget sin lillasyter som pratar småländska. Det verkar fungera)
Doktorn ville inte ge Allan en ny antibiotikakur utan att ha tagit prover så vi skulle få komma in i går för att göra det Dessutom skulle dr lyssna på hjärta och lungor. En sköterska skulle ringa och tala om när det var lugnt på vårdcentralen
Syster ringde, men ville ha oss som första patienter ii undersökningsrummet så vi fick tid i dag. Hon mötte oss utanför och lotsade oss bakvägen in. Iklädd skyddsutrustning tog hon prover på både Allan och mig Jag har för högt järnvärde och hade en remiss för provtagning liggande.
Doktorn kom insmygandes och lyssnade på Allan. På väg ut sa han : Om det finns något vatten i lungorna så är det inte mycket, för det kluckar inte. Jag ringer när jag fått provsvaren.
 
När vi åkte hem så hade snöandet övergått till regn, men så mysigt det var att dricka kaffe framför brasan. Kaminen är härlig alla årstider.
 
Dagen har sedan ägnats åt rengöring och smörjning av symaskinerna. Lite strykning och sömnad Nyheterna på tv och nu är det riktigt fint väder ute Inte så varmt men vackert
 
 
Allan har just kommit med sitt trasiga överkast Den Lilla Blå har bäddat så att det blivit flera hål som måste åtgärdas. Det får bli morgondagens arbete. Nu skall jag titta på film på svtplay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0