Ännu en dag med firande

 Nu har det snart gått en dag till i firandets tecken
Till förmiddagskaffet kom Margareta som funnits i mitt liv en massa år. Drygt 30 är det i alla fall. Vi har delat sorg och glädje, men i dag var det bara glädje
Underbara nejlikor och en massa material och inspiration  till nya utmaningar i textilt arbete
 
Alltså så små korsstygn, ojojoj. Jag är så glad över en så fin present
Jag visar inte materialet. Det hoppas jag skall bli sytt och monterat och då skall ni få se vad jag har lärt mig
 
Till emkaffet kom Lena med godsaker från Gotland Vi har njutit mandelpotatis som var himmelskt god till den stekta laxen
Som sås till laxen blndade jag creme fraiche med hjortronsylt. Jag fick receptet, eller kanske snarare tipset av en väninna till mamma i Säffle Hon sa; Du måste prova Det är inte bara gott. Det är görgött. 
 Efter maten åkte jag till kyrkogården med en bukett gullvivor till faster Majken som skulle ha fyllt 95 år i dag.
Jag önskar att jag kunde minnas vilket år vi firade tillsammans. Jag minns att vi åkte till Säffle och köpte maten vi skulle laga och jag minns vad jag fick ipresent av mamma och pappa
Jag fick silverkedjan till västen på Bohusdräkten. Det pinsamma var att när jag öppnade paketet hade jag inte en aning om vad det var, trots att jag önskat mig en 
Ännu en härlig dag går mot sitt slut.
Vad morgondagen bär i sitt sköte vet jag inte. Då skall vi fira med Henkes och Ottos familjer och Annicas föräldrar. Vad som händer vet jag inte. Det får bli temat för en blogg, kanske på lördag.
Dessvärre har coronan satt stopp för Johans familj att komma, men de kommer att finnas i mina tankar hela dagen,
 
 
 
Prydnadskörsbär?
 
Vackra blommor i närbild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0