Ännu en härlig dag i maj

 I dag tyckte jag inte riktigt om gympan med Sofia på tv. Det var för många övningar som inte mitt knä tyckte om, men det var en hel del som kroppen klarade av så varför klaga?
 
Sedan har dagen rullat på lite som vanligt Blåzza gräver och jag misstänker starkt att hon är skyldig till de uppgrävda jordgubbsplantorna. Dem som jag köpte och planterade i fin jord och hoppades på jordgubbar i sommar. Det får inte inte plats så många plantor i en pallkrage så jag hade behövt ha alla kvar
.
 
Ett roligt syprojekt har jag börjat med. Jag har sytt ihop en massa tygbitar som är 5 ggr 5cm i olika färger Så spännande.
Så rensades luften av 3 mm regn Det hade gärna fått vara en 0a efteråt för marken är torr.
En härlig kvällspromenad med Wilma och Smilla tog Blåzza och jag. När vi kom hem hade Allan lagt sig och Ronja är så orolig så jag undrar om det blir åska
Hon vandrar runt och krafsar på dörrar och möbler. Hon gnäller och hon dräglar . Något är det som inte är bra. Dörren till Allans rum måste vara öppen för att hon inte skall riva sönder den. Stackars liten. Blåzza såg förundrat på henne och drog sig tillbaka till tvrummet där det är lugn och ro
 
Jag har ju inget bevis på vem som är skyldig, men förra sommaren grävde en liten Blå gryt i pallkragen så...
 
Här ligger Blåzza i en grop som hon har grävt och som är alldeles lagom stor åt henne när hon rullar ihop sig. Här har hon legat en stor del av dagen
 
Ronja håller sig i närheten av matte i alla lägen
 
Före regnet
 
Blåzza vill gärna ha det ombonat  Här har hon bäddat i husses stol. Som tur är så får husse plats bredvid matte i soffan i sådana här lägen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0