Borta väck!

 Det är så konstigt, men det försvinner en massa saker för oss
Häromdagen skulle jag göra världens godaste rabarberpaj, men kokboken som receptet fanns i finns inte i detta hus. Ok, tänkte jag. Då tar jag Vår kokbok. Det var bara det att den finns inte heller någonstans.
 
I dag skulle vi besiktiga bilen. Vi har dragkrok som går att ta bort. När Allan hämtat tidningen kom han in och var "mindre glad". Dragkroken finns inte i lådan där den skall ligga!! Jag berättar inte om samtalet vi förde vid frukostbordet som uteslutande handlade om den försvunna  dragkroken.
Otto letade, Allan letade (inte för att han tyckte att det var nödvändigt för han visste ju var den skulle ligga, och att den inte låg där fattade han inte.) Jag letade Jag letade igen Annicas pappa var ute och han letade. Vi ringde Henke och frågade om han hade sett den.
Vi var alltså tvugna att åka till besiktningen utan dragkrok och alltså har vi ombesiktning.
Jag försöker tänka positivt. Det blir en liten utflykt som Allan följer med på. Han har det så bra hemma så han behöver inte åka någonstans bara på kul, eller för att det är vackert ute.
 
Vi var vägen om Hunderbart dagis också. Nej jag skall inte ha någon hund på dagis. Jag skulle köpa en flaska med doft så vi kan roa oss. Vet ni vad? Den var slut så det blir en utflykt dit också
 
Borta väck är blommorna som Annica planterade utanför grinden häromdagen
Den ena plantan är jämnad med jorden, den andra finns det en aning grönt kvar på, men inte tror jag den kommer att växa upp inte.
 
Blåzza mår bättre i dag Visserligen förstod hon inte varför hon inte fick popcorn när hon sa till husse att han skulle poppa. Inte heller fick en tuggpinne efter morgonpromenade, uten en fiskbulle. Väldigt konstigt!
Hon har i alla fall kollat mössen under trallen och under enebusken så hon har piggnat till.
I natt låg hon på min huvudkudde och gnällde. Veterinären sa idag när jag ringde och ställde 1000 frågor, att det var när medlet de sövt henne med gick ur kroppen som många hundar gnäller väldigt En del håller på i ett par dygn att gnälla så Blåzza fixade det ju bra.
 
Borta väck är också Blåzzas  nya fina blåa halsband som hon nästan inte använt alls.
 
Allan väntar på bilen
 
För många år sedan var vi på Cuba. Lantbrukarna där hade ingen ohyra i sina odlingar. Att det kanske berodde på tobaksbladen som de la´i odlingarna trodde dom inte på när vi svenskar sa det.
Jag kom osökt att minnas den resan när jag såg alla fimparutanför besiktningen
 
Nu sover Ronja
 
och Blåzza
 
Sov gott ni också
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0