En söndag att njuta av

Ännu en sommardag. Kanske lite mulet men varmt och skönt. 
Jag bär runt mina barnbarn för att känna efter var tavlan skall sitta.
Ibland har jag suttit vid tvn (som varit avslagen) och sytt för att njuta doften av lövkojarna En underbar bukett med examensblommor. Minns inte ni också att lövkojor skulle det vara till examen , i alla fall till realexamen och studenten. De var helt rätt till konfirmationen också, som ju alltid var på försommaren
 
Jag som hade bestämt mig att se till att det var snyggt runt det jag skulle fota. Så blev det inte i dag heller Förpackningen till Blåzzas medicin och picnictäcket som jag syr på syns tydligt, men jag är som jag är
Ni vet ju det där om gamla hundar, eller hur?
 
I dag har jag planterat ut tomatplantorna
 
Nu gäller det att få Blåzza att begripa att hon inte får gräva mellan krukorna
 
Jag har delat på Malibarspenaten också. Nu hoppas jag att den växer och blir fin. Jag tror att klövern skall få större kruka
 
I em har jag skurit till små tygbitar och sytt ihop för att testa ett nytt projekt
Jag har använt skärkniv i massor av år men aldrig tidigare burit mig så dumt åt så att jag har skurit mig. Någon gång skall kanske vara den första. Det var inte så farligt, det behöver inte sys, men fy så skämmigt.
 
I morgon är en ny dag med nya möjligheter att vara ute och njuta sol (om SMHI har rätt). Sitta ute och fika och bara vara
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0