Jippi!!

 I dag har jag varit hos doktorn. Av någon anledning pratade vi vikt, (förutom det jag sökte för).Då sa doktorn något trevligt  Forskare har konstaterat att människor med väldigt lågt BMI och med väldigt högt BMI har större risk för hjärtproblem.
Man tror att detta beror på att de som är magra behöver inte tänka på hur de äter och rör sig. De riktigt överviktiga äter fel och orkar inte röra på sig så mycket, men sådana som jag, som är lite mitt emellan med inte så mycket övervikt, vi gör det mesta för att gå ner  i vikt. Vi försöker banta och tänker på vad vi äter, i alla fall ganska ofta och vi rör på oss för det mesta. Därför har våra hjärtan bättre förutsättningar för att må bra
Gissa om jag gillar den läkaren!? Och NEJ!! Jag fitrade inre med glass eller godis på hemvägen! Duktigt va??
 
I morgon skall doktorn ringa om Allans hälsa, Det är en annan läkare All kontakt med vc står jag för eftersom Allan hör så illa 
 
En liten stund efter att jag fått telefontiden kom ett sms
Inför besöket 2020-05-12 10.00 på Aros läkarmottagning: Är du förkyld, ring för att avboka ditt besök eller be om ett videosamtal. Sent återbud debiteras ej
 
Kallas det autosvar.? Det fick mig att skratta i alla fall.
 
När jag gick från bilen till mottagningen snöade och blåste det i Uppsala.
Hemma har det kommit både snöbyar och lite hagel Vädergudarna har tagit fel på månad Det här är ju aprilvader
 
Just nu är det en vacker kväll
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0