Kan hundar tala??

 I går lämnade jag inte telefonen en endaste liten stund, så jag behövde inte leta alls när doktorn ringde långt fram på em.
Sammanfattningen av det samtalet var att han inte ville ge Allan mera medicin för sina bekymmer med allt slem och sin trötthet. Hjärta och lungor mår inte bra och inte njurarna heller. Det är bara obetydligt sämre än provet i januari som tur är. Det är i alla fall skönt att vi inte har corona.
 
Jag fortsätter att laga lapptäcken som Blåzza grävt sönder och symaskinen går varm, för jag har fler kviltar som skall sys ihop.
 
Så har vi ju en liten Blå som gör som hon vill och som vi inte alltid vet var vi har. Ni som läser på fb har kanske redan läst, för jag var tvungen att skriva av mig direkt.
I går em gjorde jag en rabarberpaj med smuldeg som vi åt av. Till förmiddagskaffet i dag tog vi var sin bit och gick ut för att njuta sol.. Ronja fanns runt fötterna på oss och jag reagerade inte för att Blåzza inte också var där. När vi gick insåg jag att jag inte tagit bort pajen från köksbordet, vilket glatt Blåzza väldigt. Det mesta av smuldegen var borta. En del satt i hennes skägg. Grässtrån låg på pajen och det var tandspår i resterna. Hönsen blev superglada när dom fick rabarberpaj
 
Jag försöker att varje vardag göra gympa med Sofia på tv. I dag skulle vi ha med oss flaskor eller hantlar. Jag hade glömt det så jag hann inte leta flaskor och fylla med vatten när programmet började, så jag tog redan fyllda flaskor
 
När man skall träna rygg och axlar så är lokaflaskor lite för lätt, men vinflaskor funkar jättebra som tyngder. Mina axlar har blivit mycket bättre under tiden med Sofia. Dessvärre så har vi inte fått knäövningar som mina knän klarat av.  Jag har kommit in i en ond cirkel Ont i knäna = inga skogspromenader att tala om = ännu mera ont i knäna.
Det är bara att inse att om jag skall få någon rätsida på det här så måste jag börja ge mig ut i skogen igen med blod och spårlina. Hund också så klart.
 
Våra hundar kan tala. Dom gör det på sitt sätt, alltså inte med människospråk.
Blåzza har fått inkontinens efter kastreringen Hon har fått medicin mot det som hon skall ha på maten Den lilla droppen(0,15ml) skall ges på maten Den kan inte blanda sig med torrfodret så numera så får en liten slatt fil på maten. Vad händer då? Ronja känner givetvis doften av fil och när hon inte får det så skäller hon vid sin matskål. För att få tyst på henne så måste jag ge henne också filmjölk.
Popcornmaskinen är paj så nu kan vi inte poppa hur mycket Blåzza än skriker på husse. Det har blivit några exte tuggpinnar i dag och i morgon måste vi skaffa en ny poppare.
Jag vill påsta att tjejerna är lättlära Det är bara inkallning som är helt omöjligt att lära Blåzza. JA skall jag vara ärlig så finns det en del annat också som hon inte tycker att hon behöver kunna
 
Var rädda om er
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0