Regnet det bara faller ner......

 I torsdags var bokbussen här och med sig hade den de sista tre dalena som finns översatta av Elly Griffiths deckarserie. 
Efter att ha kört en tur med snabeldraken åkte Ronja och jag en tur med bilen och scannade av hos Lena. Väl hemma unnade jag mig att läsa. Lite matlagning och tv-tittande men annars åkte jag till Norfolk
 
Ibland undrar jag vad jag sysslar med som låter Blåzza bestämma var hon skall sova. I natt var en sådan natt Det är så mysigt att krypa nära och höra hennes snusningar och känna hennes hjärtslag.
När jag vaknar på natten av att det inte är så skönt längre så anpassar jag mig, trots att jag vet att kroppen kommer att kännas när jag vakna, så också i morse.
Så här lägger hon sig alltid men sedan ändrade hon läge
Nu blev det plötsligt trängre, men jag kunde knö ner mig. Varför jag håller på?? Ja det undrar jag också, men när jag flyttar på henne (vilket händer väldigt sällan) så tittar hon på mig mycket förebrående och hennes blick får mitt hjärta att smälta så..
 I dag har regnet fallit. 16 mm så här långt .Så mysigt att boa in sig med boken och Blåzza på magen och läsa.
Det skall jag fortsätta med nu.
God natt!
 
What do you want to do ?
New mail


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0