Vi hade tur med vädret

 En helt fantastisk dag var det i går. Det enda som inte var bra, var att coronan satte stopp för Johan och hans familj att kunna dela dagen med oss.
 
Jag var tillsagd att Allan och jag skulle vara klara för avfärd 9.30. Det var vi och jag var helt säker att vi skulle åka traktor en bit in i skogen och fika, men så var det inte alls. Vi åkte bil till Ulva och där satt Björn och Sonja och väntade på oss. Henriks familj hade jag sett hemma på gårdsplanen, men på något sätt så fanns dom också på Ulva (Björn och Sonja är Annicas föräldrar som blivit en del av familjen samtidigt som Annica blev det  Eftersom dom bor nära så har det varit så enkelt att dela födelsedagar och jular. De andra sönernas svärföräldrar har avståndet emot sig)
Solen sken och kaffe med gott dopp avnjöts på behörigt avstånd mellan riskgruppen och övriga
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När några av hundarna hade badat mer eller mindre så åkte vi hem till Danviken för olika aktiviteter. Leta dragkroken var en. Byta lampor på min bil en annan. Sätta upp markisen på husvagnen en tredje. Bara prata en fjärde.
 
Så småningom åt vi mat. Buffe från MAXI, både rikligt och gott och så enkelt när ingen behöver stå vid spisen. Bara ringa och beställa och inte ens det hade jag gjort den här gången
 
 
Så småningom var vi ju tvungna att ta en traktortur Man kan inte sluta med mångårig tradition. Pga, ja ni vet vad, så kunde inte alla åka med så turen blev kortare än vanligt, men åktur blev det
 
 
 Jodå jag var med Jag satt på karantänsidan bredvid Allan. Vi åkte runt Rosendal och vinkade åt alla vi såg. Tänk så glada alla ser ut när de möter en traktor med en kärra människor trots att det inte är midsommarafton
 
Hemma igen blev det kaffe med tårta och fortsatt prat
 
och paketöppnng. En härlig tavla med min älskade barnbarn. Jag kunde inte ha fått något bättre. Jag bär runt den lite för att hitta bästa stället åt den så att jag ser den ofta, ofta. Just nu lutar det åt köket. Där tillbringar jag mycket tid
 
Skönt med en tupplur
 
Grillen är på. Jag hade önskat mig hamburgare. Det känns så ungdomligt och är så supergott tycker jag
 
 
TACK älskade ungar för att ni gjorde min dag så härlig.  Tom vädret fixade ni till det allra bästa
I morse sa Allan: Vet du att vi firade dig i över 12 timmar i går?
Sammanlagt har vi firat i tre dagar.  I dag har jag bara varit. 
Blåzza och jag har legat och läst. Vi har promenerat i småregnet Jag har njutit av vackra blommor, av kort och presenter. Av mail som jag inte sett tidigare och hälsningar på fb
Vet ni Det känns så bra. JAg har inte blivit en endaste dag äldre och ändå blev så firad
Tack alla
Var rädda om er
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0