Nyårsafton 2014

Så är det då årets sista dag. I morgon tar vi itu med ett nytt år och allt vad det för med sig. Säkert har vi alla en massa förhoppningar och löften inför det nya som vi har framför oss. Löften som för de flesta är så svåra att hålla när vi bara har kommit några få dagar in på det nya året och vardagen börjar rulla.
 
Inte äta godis, motionera mera eller kanske hålla bättre kontakt med alla vänner som finns runt om i Sverige och för vilka ett mail eller kort betyder så mycket. Det där med godis och motion vet jag av erfarenhet att det spricker några få dagar in på det nya året men maila och skicka lite mera kort skall jag ta itu med. Det är mitt nyårslöfte!
Mera post av olika slag till mina vänner!
 
Motion ja, nu har jag inte promenerat på flera veckor och idag följde jag med flocken till Sväng-Gretas. Det var vad jag klarade av, men så skönt det var trots att foten krävde Alvedon vid hemkomsten.
 
 
 
Lydnad är färskvara. Så sant!! Allan har klagat på att Ronja och Blåzza drar. Jag har tyckt att han har varit dum. Dom drar inte har jag sagt. MEN  Det gör dom!!
Fy bubblan vilka ovänner vi var under promenaden. Ronja fattade så småningom att jag menade allvar. Det gjorde hon med hjälp av Elisabets skrammelburk som jag hade i fickan , men den lilla Tossan behöver mera repetition av vad som gäller.
 
Solen skiner. Det är två par Domherrar vid vårat fågelbord. Dom är bra vackra.
Himlen är också så vacker i dag. Molnen bildar underbara mönster. Tänk om man kunde fånga det i en akvarell.
Vacker är också den vinterblommande blomma som jag köpte på Östra station i går när jag väntade på Wilma och Thea. Det är väldigt korkat att tro att det går att plantera så här års för det gör det inte.
 
 
Vi firar själva i lugn och ro med lite extra gott att äta. Vi måste ju lyssna på när Loa Falkman läser in det nya året
Jag är övertygad om at han fixar det galant
 
Jag tycker väldigt mycket om min blomma och ser fram emot att tjälen går ur jorden så att jag kan plantera den. Tror kanske att jag kommer att köpa någon till så småningom. Det fanns flera färger.
 
Till sist
Från oss alla
Till er alla
ett riktigt Gott Slut på 2014 och ett riktigt GOTT 2015!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0