Första advent

Jag vet inte var jag skall börja. Det har varit en jobbig vecka. Foten bultar och värker och inte någon gång tidigare har jag längtat så ut i skogen som nu. Drömmer om att gå spår. Strosa, lukta, njuta. Vädret har varit som mitt humör hela veckan Grått och trist
Just nu slår det mig att ungefär samtidigt som dr skall ta bort den j...   pinnen ur tån så vänder det med ljuset och dagarna blir ljusare. I dag har solen visat sig lite lite. Men tack och lov för alla adventsljus
En sådan här himmel som det var i morse, gör att livet känns lättare tycker jag. 4,5 minus och rimfrost så vackert!
Den här hästen har en rolig historia. En kompis och jag satt och vaktade på en kviltutställning i Sigtuna för många år sedan. Vi hann så klart också med en tur i affärerna och där fanns hästen. Jag blev så förtjust i den, men konstaterade att man kan inte köpa en så dyr ljusstake för att använda så kort tid.
Så åkte vi hemåt och jag slogs plötsligt av tanken kan man bara ha hästen i advent?? Den skulle vara jättefin året runt i öppna spisen.
Ett par år senare fyllde Allan jämna år och fick hästen av kompisgänget. Ulla som var med i Sigtuna hade skickat en annan kompis att köpa bocken i present. Pris och affär stämde, men det fanns ju bara en häst. Uppgiften var att köpa en bock. Nåväl. Det löste sig och jag är jätteglad för ljusstaken som numera är bara adventsljusstake eftersom jag inte har någon bra plats att ha den på året runt.
 
Tazetterna/tulpanerna växer långsamt.
 
Tur att det finns julrosor och hyacinter att köpa.
 
Det här vädret gör att trädgårdsarbetet fortgår och jag är lycklig över att ha en snabeldrake och en man som har körkort på sådan
Om man använder nosen blir grävandet effektivt tycker Nessie
Man blir väldigt trött av att ha vakten i trädgården och husses fåtölj är jätteskön att ligga i.
Jag är i alla fall bäst tycker jag!! I alla fall är jag snabbast att komma när matte ropar krakrakra. Då springer jag till henne som ett skott och då blir hon så glad och så pussas vi och kramas och ibland får jag godis.
Ha nu en fortsatt fin adventssöndag  Även om det bara är domherrar och inga Kråkor i riset så tål det att ses igen
 
 
 
  •  
     
     


Kommentarer
Postat av: Monica

Oj, vad fint du har det Kristina, hoppas det snart blir bättre med foten också! Kram

Svar: Tack Ja foten kan bara bli bättre nu och DÅ skall jag gå ut i skogen!! Jg har både blod och klöv i frysen så vi är laddade. Kram
danvikstjejerna.blogg.se

2014-11-30 @ 19:20:29
URL: http://monicavikner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0