30 oktober

Det blev inget bloggande igår. Dagen tog plötsligt slut. När man är ledig behöver man inte stressa.  Man kan sitta i pyjamas och äta frukost och se på tv. När man är tre år klarar man allt själv så det tar en stund att klä på sig. 
I Gråbo köpte vi lite mat och fikabröd så efter lunch gjorde vi en liten utflykt till sjön där vi fikade.
Vid sjön finns både sandlåda och gungor så vi roade oss länge. 
 
Väl hemma dök pappa Johan upp och vi åkte till IKEA. Eftersom Elsa var hungrig skulle hon ha köttbullar. Johan o farmor fikade. Elsa var så hungrig så hon orkade en hel köttbulle! Sedan finns det en rolig lekhörna som måste testas. Så småningom kom vi vidare och Johan plockade ihop det han kommit dit för att handla.
På hemvägen berättade Johan att Elsas bästis Alva har två bröder. Då blev Elsa arg för dom är visst inget bröd. Nej sa Johan dom är bröder. Nu sa du igen att dom är bröd. Dom är bror och en bror till.
 
Nu är det ny dag. Vi skall åka till kyrkogården och tända ljus. Jag vill gärna att mina barnbarn lär sig den traditionen och inte bara Bus eĺler Godis. Givetvis skall dom och kompisarna ut och spöka. Själv stannar jag hemma och spökar.
Nu hörs vi inte förrän jag har kommit hem i morgon kväll. Ha det gott tills dess
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Borta bra men hemma bäst :-) Tusen tack för kort!

2014-10-31 @ 22:37:31
URL: http://monicavikner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0