HUR skall vi kunna lära husse?

Hur skall vi kunna lära husse att han måste sätta på locket på pennburken? Om han inte gör det så kan det hända att någon
hittar på lite bus. Jag vet inte vem. När Otto och Magnus var små var det råttor som hade gjort alla rackartyg som skedde hos oss. Kanske det är en råtta i farten nu igen.
 
 
Man skall alltid spara på något tycker jag. Genom tiderna har jag t. ex sparat på skor, handväskor, broscher och tyger. Jag har sparat på näver och nallebjörnar och... Nu sparar jag på Lilla MY. Det här härliga påskägget hittade jag på studentbokhandeln i dag. Dom hade flera "måste ha saker" så det får bli flera besök där.
Lilla My rynkar på näsan precis som Thea, NEJ Thea rynkar näsan som Lilla My. Dom är så himla söta tycker jag dom små "Myna"
 
 
Dagens blomma
Ronja blommar. Man skall ta bort de första blommorna för att plantan skall bli kraftig, men inte kan jag göra det. Man har mycket glädje av Ronjor.
Den här Ronjan har jag haft på trimbordet en stund idag (efter att fotot togs). Blåzza låg under trimbordet och  hoppades på att det skulle ramla ner något godis. Jag trimmade sadeln på Ronja och framför svansroten blev hon nakenhund.
När jag var i stan idag för att lämna mammas nycklar så köpte jag ett nytt band till galgen på trimbordet. Det fanns med och utan tasstryck. Vilket jag valde?? Det med tassar så klart. Det var bara tio kronor dyrare så det var inget  att fundera på. Tänk så mycket roligare jag tycker att det blir att trä det över huvudet på tjejerna.
 
Med min påsktupp önskar jag er fortsatt trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0