Trattisar

Nu har vi börjat med något nytt. Nu är det inte bara doftgömmor som jag skall markera. Nej nu är det svamp också. Matte är jättelycklig för hon har varit i skogen och hämtat hem lite trattisar. När jag nosar på dom så klickar hon och så får jag godis. Så himla bra.

Än så länge har hon inte gömt dom utan visar mig dom. I morgon skall vi leta i trädgården. Vi, det betyder att jag skall leta reda på dom när matte har gömt dom.
Just nu jobbar vi väldigt med att leta dofter. 
Matte är så stolt över mig för jag jobbar så bra. Nu skall jag visst lära mig att när jag hittar en doft skall jag sätta mig. Vi får se om matte får som hon vill. Jag har inte bestämt mig än

Så här ser svampen ut som jag skall leta reda på.


För övrigt så har Henke och hans familj varit här i dag så vi har blivit extra motionerade. Särskilt Smilla för hon har fått vara lös jättemycket. Det tycker jag är orättvist. Jag vill också vara lös men matte säger att jag inte kommer när hon ropar. Undrar hur hon kan veta det. Vi tränade jättemycket när vi var i Grövelsjön och jag kom varje gång!!! Ja jag hade lina då men jag tycker att det skulle vara roligt stt prova utan lina. Det ser såååå roligt ut när Smilla springer fram och tillbaka så mycket hon orkar.
Det är klart, jag kan inte lova säkert att jag springer till matte om det kommer ett rådjur eller mågot annat roligt.

Nu skall jag sova. Ronja har redan lagt sig i mattes säng så jag lägger mig i soffan. Smilla har gått hem så jag får ha soffan för mig själv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0