Södergök

På morgonpromenaden gol göken i söder. Tur att jag inte är så skrockfull.
Tranorna har trumpetat hela dagen Undrar om de är på väg söderut.
Tofsvipan vid "Mattsons" skriker när man närmar sig. Undrar hur många ungar hon har och borde inte äggen vara kläckta nu?
 
Så var det dags att åka till skogen och "spåra på riktigt". I sommar har vi mest gått korta spår med bara lite utmaningar, men i går la´jag ett riktigt spår. Både långt och med alla utmaningar som jag kom på.Dessutom fick det ligga över natten.
Blåzza tog upp spåret bra och hon jobbade målmedvetet tills hon kom fram till alldeles färskt naturgodis. Då fick jag plocka fram rösten som Anki lärde mig på kursen för ett tag sedan och då spårade hon vidare fram till klöven. När hon kommer fram till klöven så går hon nästan alltid runt och markerar den från baksidan Jag undrar varför hon gör så.
Eftersom jag hade kvar mobilen i bilen så fick vi arrangera en bild när vi kom tillbaka.
 
För övrigt har jag inte gjort så mycket i dag. Börjat på ett par stickningar. Bara varit. Vilat. Laddat för veckan som kommer med läkarbesök och provtagningar. Redan 8.30 i morgon skall vi vara hos doktorn. Det innebär morgonkiss på fd gräsmattan och promenad när vi kommer hem.
Nu regnar det lite lätt, med betoning på lite Det binder i alla fall det översta dammet. Undrar om det skulle göra någon nytta om jag dansar regndansen.
 
Jag har tittat på Agnes Wold på tv i kväll. Denna underbara kvinna som säger så mycket klokt. Hon har dessutom en borderterrier.
Dammallergi finns inte. Tänk vilken tur! Då gör det inget att jag har dammråttor. Det är kvalster som orsakar allergin som kallas dammallergi och kvalster bor i sängen.
 
Nu har jag varit ute och ROPAT IN BLÅZZA!! Jodå Ropat in. Det var en nyttig kurs hos Anki med hundarna. Nu gäller det bara att hålla kunskapen vid liv och träna, träna , träna. Faktum är att med min nya röst så kommer Blåzza när jag ropar in henne. Vi har inte tränat med lina och störningar, men bara att slippa gå ut och bara in henne, är guld värt
 
Nu njuter jag ljudet av regn mot fönstret. Hoppas ni gör det också
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0