Halloween

Jag är väldigt kluven. Jag tycket man skall fira allt som går att fira, men tycker inte om att halloween krockar med vår Alla helgons dag. Jag har gått en bit på vägen, för vem vill vara en sur kärring?? Inte jag, så jag har pyntat mitt badrum med ett spöke och orange handdukar. 
Jag hittade mönstret på spöket och tycker att det är så roligt att sy blockhusrutan så därför kom spöket till. 
 
 Bara för fotografens skull har mina tjejer spindlar runt halsen. På promenad i Skuttunge skulle ingen se att vi klätt oss efter dagens färgtema.
 
Om en stund skall jag åka till Skuttunge kyrka där vi har syföreningen numera och jag är övertygad om att det blir minnen av anhöriga som inte finns hos oss längre som vi kommer att prata om. Inte om pumphelg och spöken. 
 
I går var Emma och jag på Mall of Scandinavia
 men dagen började inte där. Dagen började precis som vanligt med frukost och UNT
 
 
Jag brukar inte så ofta läsa sportsidorna, men i går föll blicken på ovanstående. Varför är det så vanligt/inte helt ovanligt att domare alla kategorier skylls för att ta mutor för att döma "rätt"?
Man läser om det i idrottssammanhang och i viltspår pratas det om det. När jag gick viltspår med Nessie för 10 år sedan så pratade vi om det. Kursledaren som också var domare, berättade att hon ibland fick frågan hur mycket hon ville ha "under bordet" för att ge första pris. Jag skojade med henne när Blåzza  gick bort sig  på ett Öppet spår i somras. Frågade om hon fortfarande är omutbar och det är hon. Bra där tycker jag
Känner att det är lite samma problematik som med lärare som ger för höga betyg. Betyg som inte visar vad eleven presterat, men som ger skolan hög status. Inte så roligt att komma till högre undervisning med ett högt betyg som man inte kan stå upp för. Nu lämnar vi tråkigheterna.
 
Vi skulle åka buss från Herrhagen till Solna. Mina kort fungerade inte på bussen. Jag visste ju att det fanns pengar på båda, men hur skall de som sitter på bussen och väntar på att få åka, veta det?? Det tar ju onödig tid med försök på försök. Till sist sa chauffören: Åk med och betala på stationen.
På stationen fungerade det att köpa biljett till pendeltåget, men tänk Jag glömde att beta för bussresan retroaktivt.
När vi åkte pendel kunde vi lista ut hur jag skulle ladda ULappen med pengar. Emma är mer teknisk än sin farmor så jag hade god hjälp.
Det stormade och regnade men vi hade inte långt att gå från pendeln till MoS.
Första affären som vi gick in i. Där satt hon. Den röda papegojan som jag inte kunde glömma utan köpte på hemvägen
 
Det fanns så mycket julpynt så ni kan inte ana. Inte billigt, men det var så fint. Trots det köpte jag inget mera än papegojan Jag förstod inte varför tomtar med grått skägg var mycket dyrare än de med vitt. Skäggen var av riktigt lammskinn. Kanske skulle jag ha köpt några gröna glasgranar eller pyttesmå röda kulor eller. ....Jag ångrar mig lite, men gläds åt min papegoja.
 
 
Vi vandrade vidare In i affär och ut, in och ut. Tittade provade.. Vi hade så mysigt. När hungern slog till så åt vi
 
Nu hade det tätnat med folk, men vi hittade var sin stol. Väldigt gott bröd och potatis. Dessvärre var min hamburgare rå, men som tur var så var Emmas färdigstekt. Om jag hade haft en bajspåse i fickan så hade två tjejerna blivit lyckligar . Man skall ALDRIG gå ut utan bajspåse i fickan. Man vet aldrig när man behöver en
 
Så fortsatte vi
Det fanns så mycket att titta på, mycket att prova och handla om man var köpsugen. 
 
Jag har en god vän som tröstat mig med en jämförelse med MQ och ICA en gång när jag var ledsen. För hennes skull tog jag det här kortet. 
 
Du vet vem du är för jag vet att du följer min blogg. Tack för att du finns i mitt liv!!
 
Så skulle vi åka hem. Ännu ett äventyr. Jag försökte köpa biljett ända till Herrhagen från Solna. Vi fick biljetter och gick igenom spärren Det kom ett pendeltåg som var så knökafullt så det gick inte att komma genom dörrarna på det.
Sedan dröjde det och dröjde och så kom informationen Förseningar på grund av signalfel. Tack och lov att jag inte behöver åka med pendeln eller SJ så ofta. 
Så småningom så kom det ett nytt tåg som vi lyckades trycka in oss på. Efter några stationer blev två sittplatser lediga Härligt. Vi var lite trötta i benen.
Väl framme i Uppsala hade vi 10 min på oss till bussen. När bussen kom så klev det av två kontrollanter. Jag visade biljetterna som vi köpt och frågade om dom gällde till Herrhagen och chauffören sa att det inte var några problem. Vad jag förstår så åkte vi gratis på den bussen också, men det är bara att tacka och ta emot. Vem vill bråka för att få betala?? Inte jag, även om jag vet att ärlighet varar längst.
 
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Var ni in på toaletterna på MoS? De är som att gå in på ett SPA, jag blev helt paff första gången :-)

Svar: Ja, väldigt rent och snyggt och stort för att vara på ett sådant ställe tyckte jag
danvikstjejerna.blogg.se

2018-10-31 @ 18:41:18
URL: http://onicavikner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0