Jätteren bil

Efter att Allan varit på återbesök hos doktorn åkte vi och tvättade bilen. Ingen kö! Otroligt. Vi betalade och körde in. Det är lite läskigt när maskinen börjar röra på sig tycker jag. Jag måste bestämma mig för att jag VET att jag inte kör
 
Plötsligt stannade tvättmaskinen bakom bilen när bilen  var full med lödder. Dörrarna öppnade sig och lampan lyste grönt.
Jag ville att bilen skulle bli klar innan jag körde ut så jag ringde det telnr som jag såg på dörren i tvätthallen. Jag sa var jag fanns och strax dök en flicka upp och signalerade att hon startade programmet igen
 
Nytt vatten? Borstar som snurrar. Det kändes som om det tog evigheter, men plötsligt var det klart och vi kunde åka ut. Det är tveksamt om bilen någonsin varit så ren, utom när den var alldeles ny
 
Lite drivmedel. Inte direkt gratis, men jag orkar varken cykla eller gå till Uppsala för att handla så jag har inget val.
 
Jag har fått tips om att använda riskakor som godis till hundarna
Det var inte lätt att välja smak. Jag hittade inga osaltade så jag köpte ekologiska lättsaltade. Nu hoppas jag att hundarna krymper på bredden. Särskilt den lilla som inte är så liten och som skall på utställning i slutet av maj. Visserligen på kennelutställning, men ändå.
 
Min soffa doftar ljuvligt av tjära. Jag "hör" vågskvalpet under bryggan och känner doften av saltvatten och tång när jag blundar
 
Den fridlysta kaprifolen som pappa tog med från Bohuslän för snart 50 år sedan och som jag tagit skott av och planterat i ett cementrör, växer så det knakar. Nu ser jag fram emot blomning och doften av Bohuslän. Vilken sommar jag har framför mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0