Är Glaukom en sjukdom??

 Jag har sedan i somras haft sår på benet om inte läker och som kliar gräsligt. Jag har provar "allt" både med och utan recept och dessutom veterinärmedicin som jag haft hemma och lånat av kompis.
Nu har klådan spridit sig så idag åkte jag till lättakuten
Där fick jag svara på en massa frågor. Bl.a om jag hade några sjukdomar. Lite höjt blodtryck svarade jag, men inget annat.
Jag fick lämna en massa rör med blod för att dr skulle kunna lista ut vad det är Återbesök på fredag. Tills dess skall jag stryka på de kliande ställena med en ny sort kortisonkräm och äta Tavegyl mot klådan.
På apoteket sa apotekaren att jag skulle testa hur jag reagerade på tabletterna innan jag satte mig bakom ratten. En del blir väldigt trötta sa hon. Den varningen är jag tacksam för. Om jag ätit på apoteket hade jag somnat bakom ratten.
Nu körde jag hem, stoppade en tablett i munnen och sedan gjorde jag någo som jag sällan gör, läste bruksanvisningen. Hjälp!! Man skall inte äta Tavegyl om man har Glaukom.
Jag mailade min ena svärdotter som är apotekare och bad om råd och hon avrådde mig bestämt från att äta tabletterna Jag skulle kontakta dr och be om nya tabletter.
Sedan somnade jag och sov djupt i flera timmar.
Nu har jag 99 tavegyl som jag inte kan använda, bara för att jag inte visste vad jag har för sjukdomar.
Salvan dämpar lite så jag smörjer och smörjer (och river) och ser fram emot fredagen och återbesöket
 
I morgon skall jag koka ihop svagdricka till degspad till vörtlimpa och kanske koka kola och popcorngodis.
Läste på facebook att det är Jesus som kommer på jul och inte hälsovårdsnämnden så man behöver inte städa. Det tar jag fasta på. Städa kan man göra när granen kastas ut.
Skönt att det inte är som förr På min lanhushållspraktik var det inte bara slakt av gris lutande av fisk och ett enormt julbak
Neej Dessutom skulle alla köksskåp städas och bytas hyllremsor i. Alla kläder skulle ut på vädring och garderobern torkas ur
Den vintern var det väldigt mycket snö, så flera gånger varje dag lastades tjänstefolket upp på träplogen som dros av två stora ardenner. Så körde vi upp till stora vägen och runt hus och ladugård så att det gick att ta sig fram
Det var inte på stenåldern!! Året var 1962. Det är nästan så att jag längtar tillbaka
 
Det går inte att ladda upp någon bild i dag Det gör inte så mycket för jag har bara gammal skåpmat. Inte ett endaste nytt kort ha
 
 
What do you want to do ?
New mail


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0