Nu har det vänt

 Visst har det känts lite ljusare i dag? Vi kunde ana solen en stund på tidig em.
Jag har klätt granen och plockat fram tomtar och lagt på juldukar och kokat kola och lagt in sill och..
Ja det har snurrat på rätt bra i dag
Den Lilla Loppan har varit ute och grejat med sitt gryt mest hela dagen, men Ronja håller matte sällskap. Vem vet?? Det kan ju trilla ner något ätbart
 
Nu brinner fjärde ljuset och julens dörr står på glänt
 
Varje år bestämmer jag att det bara skall vara röda kulor och linänglar i granen, men så börjar jag klä och så händer det saker. Fåglarna som har varit med sedan jag var litem måste ju vara med i år också, även om dom är luggslitna. Julgranskulan som satt i mormors julgran var trasig i jullådan
 
 Jag har i alla fall inga flaggor i år, något som min pappa tyckte var ett måste.   
Utan ugglebonaden blir det inte jul för Allan. En sådan har han vuxit upp med.  
 
Jag har ingen riktigt bra plats till mina adventsbarn, men i dag plockade jag i alla fall fram dom
 
 
 
I går fick jag en julklapp Den har hamnat upp och net men ni ser att det är jättesöta spindlar på den. Jag tycker om spindlar och den här mössan kommer jag att ba ära med glädje. Tack Carolina!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0