Ny fångst

Nu är det redan den 3 december. Tänk vad tiden rusar. (Nu har den rusat till den 4)
I går låg jag ute en del på vägarna eftersom Annica inte kan köra bil än efter sin fotoperation.
Jag skjutsade till skola och till och från träning. Det är mysigt att skjutsa barnbarn, men får lite egen tid med dem.
Musinvationen fortsätter En liten mus släppte jag ut på väg till Björklinge i går. Dagens mus fick åka med till Fullerö. Nu vet jag i alla fall var dom kommer in?
 
På Fullerö fikade Annica och jag, jag hade inte åkt dit enkom för att släppa ut dagens mus!!
Jag shoppade ett stöd till en amaryllis och Annica köpte lite silvertrassel till garnering av blomstergrupper
 
Dagens mus fick följa med till Björklinge. 
I dag har jag bakat ut resten av pepparkaksdegen. Det måste bli en tradition att Emma och Thea börjar baka och att jag bakar ut resten av degen Det blev så alldeles lagom mycket att baka. JAg gjorde bara en plåt med Blåzzor Man kan ju inte äta upp henne, eller hur?
 
 
I ärlighetens namn så var det inte det som gjorde att jag gick över till hjärtan De är så mycket effektivare att baka hjärtan. Det blir inteså mycket deg som man skall kavla om
 
  
Matte, jag VILL leka med den lilla musen!!
 
Jag får väl ligga här och vänta då. Den kanske kommer ut genom dörren. Vem vet??
 
Vi har konstaterat att det finns möss i verkstan också. Vi har tränat lite nosework där. Jag måste få ner hastigheten på Smilla och Ronja som skall gå prov på söndag. Smilla var inte så intresserad av behållarna, men i ena hörnet på verkstan finns en mängd rör och pinnar och liknande Dit ville hon och där markerade hon.
Jag tog ut den andra råtthunden och hon gjorde likadant till att börja med. Tack och lov så avbröt hon för att markera behållaren med doft.
Ronja for runt som en projektil. 
Lite lössök efter doft på möbeltass i slungningsrummet gick riktigt bra för Smilla (och givetvis för den Lilla Blåa) Ronja?? JA gissa det ni
Vi behöver allt stöd vi kan få av tassar och tummar som vänner håller för oss på söndag. Jag har absolut inga planer på att tävla med Ronja och Smilla, men visst vore det kul om dom klarade doftprovet.
 
Jag skjutsade Annica till föräldramötet för konfirmanderna. Eftersom det är många konfirmander från Skuttunge i år så hoppas vi att det blir konfirmation i Skuttunge kyrka. Bra gjort av Annica att framföra önskemål om det.
 
I morgon kommer Lillkråkan hit och skall vara daghund. Kanske skall testa och dra klöv då för att se hur hon beter sig.
 
När ni går ut så gå försiktigt Nu är det HALT!!
Jag skall be Otto plocka ner min spark som är upphängd under taket i en bod. Den behövs för att hämta tidning och ta sig till garaget
 
 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0