Nytt om Jesus

 I går hade vi bakdag, två av kusinerna och jag. Pepparkakor och snickers och dessutom dumlekakor. Riktigt goda alla sorterna.  Emma sov över och vi hade myskväll med kortspel och tv. Det var länge sedan sist. Jag lärde mig ett nytt kortspel, så nu kan jag tre sorter, jag som aldrig spelat kort innan Emma lärde mig. Tänk som det kan vara
 
En vacker morgon så här december månads första dag
 
 
 
Jag skulle kunna skriva ett helt blogginlägg om hur hästen hamnade hos mig, men jag nöjer mig med att säga att den har funnits hos oss i många är nu och det är lika roligt varje gång jag tar fram den och tänker på historien bakom. Den är förknippad med flera vänner, även sådana  som inte finns hos oss längre, så i dag sänder jag dem en extra tanke
 
I dag var det Bälinge kyrka som fick besök. Trumpetspel och pukor gjorde det extra fint. 
Jag var där med de två av barnbarnen som "går och läser" i år. Jag reagerade på evangelietexten, säkert för att prästen förtydligade den.
När jag läste för prästen så red Jesus in i Jerusalem på en en åsninna
I dagens text står det att lärljungarna lade sina mantlar på ett åsnesto och hennes föl och så red Jesus in i Jerusalem  och han visste vad han skulle vara med om.
Jag har aldrig tidigare hört en liknande predikan på första advent, även om evangelietexten är den samma som på palmsöndagen
Advent har jag lärt mig är väntan på jul och Jesus födelse, men  i dag tycktes Jesus vänta på döden. Iofs så visste han säkert att han skulle födas och leva några år innan han skulle korsfästas.
Det var bättre förr!!! tycker jag. Mera ordning och reda liksom
 
Här är mina konfirmander. Den ena skall visa sin konfaledare att hon varit i kyrkan, genom att skicka en selfie på sig och prästen. Den andra konfaprästen litar på sina konfirmander, så dom pratar om kyrkobesöken när dom träffas. Det är olika 
 
Efter kyrkobesöket så åkte vi till IFU där det var Siriusloppis. Så mycket fina och billiga grejer Både nytt och gammalt att fynda. Det blir säkert ett bra bidrag till Sirius innebandys lag
 
 
 
Gårdagens pepparkaksbak
 
Snickers
här färdiga att skäras i bitar
 
 
Dumlekakor
 
Nu önskar jag er alla en riktigt fin advent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0