Sista dagen på 2019

 
 
Jag började dagen med läsmorgon. När tjejerna fått mat och varit ute och kissat så kröp jag till sängs igen och läste vidare i min bok
Så småningom var det dags för frukost och lite småplockande Eftersom Allan var sängliggande gjorde jag inte så mycket väsen av att det är nyårsafton
Plötsligt knackade det på dörren och utanför stod Alfred och Alma med sin mamma
 
Titta så fin snögubbe som dom hade gjort till Allan och mig
 
Ett supefint brev var det med också. Det hade Alfred skrivit och han hade ritat snögubben också. Tänk så mycket arbete det ligger bakom en sådan present. Jag blev riktigt rörd. Underbara ungar och deras föräldrar också. Så härligt att ha dom till grannar
 
En liten stund senare åkte Blåzza och jag till Uppsala där Berit hade fixat trevliga gömmor åt hundarna. Vi gick en skön promenad ochefter vägen fanns det doftgömmor. Tillbaka till starten så bjöd Berit på glögg och pepparkakor och hundarna fick presenter. Så omtänksamt av henne.
 
 
 
Härligt väder hade hon fixat också Det blåste lite, men vi var klädda för att vara ute
 
Mitt lilla troll var så duktig. Ni behöver inte tala om att hennes päls är i längsta laget. Jag vet!!
Ronja tog jouren hemma hos husse
 
Nu har vi ätit och druckit gott och ser fram emot Skansens nyårsfirande. Allan sitter och småsover i sin stol och jag har som ni vet mellanlandat vid bloggen för att önska er alla 
 
Ett Gott Slut på 2019 och ett riktigt Gott 2020


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0