Stressa inte

 
 
 Det är det jag inte gör, stressar. Det är därför det inte händer så mycket här. Träffade en man i affären som hade EN vara att betala för. Jag sa att han kunde gå före mig i kön. Det ville han inte. Han hade haft en hjärtinfarkt och då hade läkaren sagt att han alltid skulle ställa sig i den längsta kassakön och vila sig.
 
I dag har jag varit på Aros lättakut . För att komma dit måste man åka genom studentstaden. Det där med reflexer och cykelbelysning verkar inte studenterna få lära sig vikten av. Det fick iofs inte jag heller lära mig när jag kom till Uppsala för att studera, men på den tiden var Uppsala ingen cykelstad.
Som vanligt kom det en svart cyklist utfarande på ett övergångsställe och det är bara tur att jag inte fångade hen med fronten på bilen.
 
Om man har problem med sin AC så kan man göra som på Aros
lägga en blöja som samlar upp vattnet vid väderomslag. Tack för tipset!! Jag hade aldrig kommit på den tanken själv.
 
 
Där vi satt i väntrummet hängde den här tavlan. Det kallades modern konst när jag gick i realskolan. Min bildlärare räknade bilderna vi lämnade in och jag var flitig så jag fick bra betyg i bild eller teckning som det hette på den tiden. Efter det har jag bara ritat möss och katter.
Nu var det ju inte det som bloggen skulle handla om utan om lättakuten.
Den är öppen 8-12 och i dag var det nästan inget folk där. Vi fick fort träffa en sköteska som tog prover, trots att provtagningen var stängd pga sjukdom.
När sköteskan hade gjort sin bedömning fick vi komma in till doktorn.
Han klämde och lyssnade och frågade och klämde igen
Sedan skrev han ut en massa nya medikamenter. 
Blodet syresätts dåligt, infektion i kroppen, svamp på tungan Hjärtat beter sig (som vanligt) oroligt, klåda....
 
Efter apoteksbesök var det skönt att landa vid köksbordet med en kopp kaffe och saffransbullar
 
Häromdagen var det is på gårdsplanen. Då bad jag Otto ta fram sparken. Skönt att den finns på plats när det blir halt nästa gång
 
Blåzza ägnar sig åt att gräva gryt. Hon ser för j... ut när hon kommer in, men hon har roligt. Jag borde ta kort på henne så ni fick se den leriga individ som kommer in
 
Trevlig helg alla vänner!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0