En rörig dag

I dag har det varit väldigt rörigt här. Henrik kom och hämtade ved så jag kunde skicka med lite loppisprylar till 1 adventsloppisen/julmarknaden.
Thea och jag har kartongtränat Ronja och Smilla . Dom har så himla bråttom båda två, men dom markerade kartongerna som var preparerade med doft.Det känns som om dom skyndar sig för att få godis, medan Blåzza nosar efter doftegömman för nosandets skull., även om hon givetvis gillar belöningen hon också.
Att städa hann jag inte med. Däremot skjutsade jag Thea till innebandymatch och såg hennes lag vinna. Det var en tuff match i dag , men dom fixade det. GRATTIS!!
 
Allan har snickrat ett trappsteg så att Ronja skall kunna ta sig in i bilen lite lättare. Hon har börjat få svårt att hoppa in och det är säkert inte bra för hennes onda rygg heller.
 
 
Visste ni att vitkål är en rotfrukt? Man lär så länge man lever
 
Nu kör vi!!
 
Thea
 
Nu har jag hämtat in Blåzza med hjälp av ficklampa. I kväll är hon stendöv! Hon låg ute i ösregnet och gnagde på ett märgben. Jo ni läste rätt. Regn hindrar inte Blåzza från att vara ute.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0