En underbar dag

 
Wilma och jag gissar Otto, har varit och plockat svamp. Nu har jag rensat. En del har jag förvällt och en del ligger i torkollan
 
Trattisar är fantastiska. Jag minns för många år sedan när mina föräldrar var här till advent Det var frost och vi var i skogen och strosade. Då var trattisarna frusna, och min pappa  tog av sig mössan och vi plockade den full av trattisar som vi gick hem och stekte.
 
Jag hade beställt en krans till dörren av grannfruns mamma. Den levererades i dag. Den är superfin
 
I morgon skall jag sätta upp den vid dörren. Egentligen skulle man ju ha den inne så att man såg den ofta, men den mår bättre ute, och Välkommor skall vara ute.
 
Nu skall jag ladda buren och hoppas att får fångst i natt också
Blåzza är väldigt intresserad av den jag fångade i natt. Jag undrar vad hon skulle göra om jag släppte ut den till henne. Hon skulle inte hinna fånga den. Jösses så snabba dom är när man öppnar burluckan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0