Fullt med aktiviteter

Dagen började med en skön skogspromenad tillsammans med Annica och Smilla
 
 Smilla och Annica lockar mossa och pinnar
 
 
 
 
Inget spår i dag
 
Jag har blivit inbjuden till en grupp som heter Nostanterna. Berit som bjudit in mig hade lagt trevliga, men lite kluriga gömmor. Vi hade en rolig stund när vi letade. I en paus och efteråt bjöd Berit på glögg och pepparkakor med grönmögelost. Adventskänning kallar jag det för.
Jag fick många bra tips av andra nostanter som har börjat tävla i nosework. En av tanterna har jag varit kollega med på högstadiet i Björklinge. En annan var mamma till elever som jag haft. Världen kändes liten
Nu har vi börjat söka på högre höjder. Det var första gången för Blåzza och hon markerade var doften fanns och så kunde jag lyfta upp henne och belöna vid tesilen där doften fanns
 
När jag körde hem hade himlen öppnat sig. Jag bytte kläder och så åkte jag tillbaka till Uppsala med Annica och flickorna. På Gränby var det julpyntat. Det är inte långt kvar tills det är dags för ljusslingor och adventsstakar. Thea tyckte verkligen att det är hög tid för mig att baka pepparkaor
Vi åt lite och sedan gick vi på bio. Peter Jöback spelade en av huvudrollerna i filmen som jag tror heter Hem till jul. Det var julsånger och ännu mera julsånger. Det var julmat och julklappar. Nu har julstämningen tagit tag i mig. På måndag skall jag nog köpa ingredienser till pepparkakor Saffran köpte jag i dag
Regnet slår mot fönsterrutan Så mysigt att krypa ner i sängen till Blå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0