Nästan släktträff

Vilken dag. Vi åkte hemifrån på förmiddagen för vi hoppades träffa Fanny och hennes matte på noseworktävlingen. Vi träffade dom nästan med det samma. Fannys matte lärde matte att hon skall torka köttfärs som jag bara skall få när jag jobbar med nosework. Jag fick smaka på Fannys godis och det var supergott, så nu hoppas jag att matte kommer ihåg att sätta på torkollan
När vi hälsat så satte mattarna oss i bilarna för dom skulle fika och prata och vi fick inte följa med in i restaurangen.
 
Fanny hade tävlat på förmiddagen och ja tillhörde eftermiddagsgruppen, så Fanny och hennes matte åkte hem
Jag kanske skall berätta att Fanny är en tax som jag har varit på läger i Grövelsjön tillsammans med.
 
Nu var det vår grupp som skulle börja söka. Hunden efter oss heter Diva och kommer från Axbors kennel . En annan  borderterrier kom från en kennel i Hallsta?? Hennes pappa var Bombax Coq Rouge.
Det kan man väl kalla nästan släktkalas??
 
Vi började med fordonsök.  På det protokollet står det att jag var omotiverad och att matte kämpar på bra. Vet ni varför domaren sa det?? För att jag inte hade svansen i vädret!
Jag visade inte doftgömman. Det var så mycket annat som doftade gott runt fordonen.
 
Sedan var det utomhussök. Där ramlade mattes nummerlapp i huvudet på mig och jag blev jätterädd Hade jag inte haft koppel på mig så hade jag rymt. Som tur var så hade jag inte passerat startlinjen så jag fick göra det när matte pussat lite på mig. Då hoppade jag över eldstaden och markerade direkt med en lååång frysmarkering
 
Sedan var det inomhussök i ett pyttelitet rum . Jag trasslade in mitt koppel i en stol så matte fick släppa kopplet. Då slog karbinhaken i stolsbenet och då var jag tvungen att kolla vad som hände och så var tiden ute.
 
Sista söket var behållarsök, en massa kartonger i ett rum. Det gillar jag. Det är inget som låter och även där frysmarkerade jag fint
 
Summan av kardemumman var att jag fixade 50 poäng av 100 möjliga och det tycker jag är helt ok. Hade matte inte gått på reklamen och köpt ett specialkoppel som väsnades, så hade jag nog fixat 25 poäng till.
 
Matte tror att dom som vann, kom från Mölndal. Så långt skall vi aldrig åka för att tävla, det har matte lovat mig. I dag låg jag visserligen för första gången när jag åkte bil, men fy bubblan vad jag tycker det är trist med bilåkning.
 
Dom som klarat alla söken fick diplom. Dom som hade bäst tider fick potatis och ägg.
Det fanns fina rosetter också som dom snabbast fick. Dom har inte hört talas om att det inte är bra att stressa. Själv jobbar jag långsamt och målmedvetet när/om jag jobbar. JAg har all tid i världen och matte är ju pensionär så det har hon också.
Nu kommer det lite bilder
 
Pussar från Blåzza
 
 
 Tycker ni inte att det är väldigt dumt att sätta en stol mitt i ett sökområde?
 
Nu vill inte dator ladda upp flera bilder
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0