SNÖ och frissan

I dag när jag vaknade var det alldeles vitt ute. Trots att det var mörkt så var det ljust. Ja, ni fattar väl?
 
Ljusslingan lyste ju upp en del också. Billyktan på bilen borta i byn lyste också upp.
 
Lite kallt om tassarna var det allt.
 
Efter frukost så gav jag mig av till stan och frissan. Det var inte en jätterolig bilresa. I dag gällde det att anpassa hastigheten och det förstår inte alla. Speciellt cyklisterna. Dom kastar sig ut på övergångsställena helt utan en tanke på att bromssträckan är lite längre en sådan här dag.
Att komma fram till parkeringen gick inte för det var avstängt för gatu-uppgrävande. Grrrr.
Jag fick köra till en annan parkering och gå lite längre. Kanske var cykelbanorna sandade, men inte gatan och givetvis inte trottoaren som jag skulle gå på
 
När jag hos frissan satte mig i stolen för att få håret tvättat startade massagestolen. Jag kände hur axlarna sjönk. Massage av hårbotten är njutbart. Den här frissan som jag hittade av en slump, säger inte så mycket, men ni skulle se henne arbeta. Hon är konstnär och det känns att hon älskar sitt jobb. Att i bloggen berätta om hur hon arbetar går inte. Det skulle ta för lång tid, men det är njutbart att titta på.
 
Solen har kikat fram idag. Underbart.
All köttfärs ligger i frysen. Ja den som inte ligger i torkollan.
Allan har fått fart på alla adventsljusstakar och det lyser i fönstren. Den tiden är förbi när jag tände dom sent lördag före första advent.
Nu skall jag bara sy hankar på de två sista grytlapparna till Sirius loppis/adventsförsäljning på söndag. 
I morgon kommer Emma och bakar pepparkakor. Jag hoppas grannflickorna tittar in dom också. Vi skall inviga mina nya pepparkaksformar. En airedaleterrier och en borderterrier


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0