Ännu en höstdag

En skön promenad när Smilla försökte gräva sig ner till Kina. Hon grävde och grävde och svansen gick.
Inte kom hon till Kina och inte fångade hon någon sork heller, men lycklig var hon.
 
Hemma igen fixade jag några doftgömmor. Jag vågar inte säga det högt, så jag bara viskar: Jag TROR att Ronja och Smilla har fattat vad nosework är. Att det inte skall gå superfort. Att de skall markera för att få belöning. I morgon kör vi kartonger i garaget. 
 
När jag förberedde gömmorna glömde jag doftflaskan på köksbordet till Blåzzas stora glädje. Plötsligt stog hon på bordet och frysmarkerade flaskan.  Min lilla stjärna, så rolig hon är.
 
Resten av dagen har jag ägnat mig åt traditionella fredagssysslor.
Tvättat, strukit, vattnat blommor och städat lite, med betoning på lite.'
Symaskinen krånglar, så det jag skulle sy är osytt. Jag stickade i stället. Tröjan är efter mönster från 70-talet Då skulle det vara vitt och grått, nu är det gula nyanser med lite brunt och svagt grönt. Undrar om det kallas återbruk när det bara är mönstret som man återanvänder.
 
Jag läser guideböckerna om Budapest som jag lånade på bokbussen. Det skall bli så roligt att åka dit med Elsa och Johan. Det finns så mycket att uppleva där, vi får se hur mycket Elsa orkar. Vi lät nog ta med oss lite pyssel att använda på hotellrummet
 
 
 
Inte riktigt ner till Kina, men en bra början
 
Jättesnygg frysmarkering
 
 
 
Det här måste vi testa
 
Det här är något för Elsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0