En aktiv dag

I dag har det varit full rulle. Jag tömde ut allt under diskbänken och skurade och dränkte in med ättika. Nu är allt tillbaka igen och jag kan bara hoppas att mössen vantrivs så jag slipper dom. Min kropp tycker inte om att krypa under diskbänken och på andra konstiga ställen.
Den lilla frysen i köket är avfrostad och de klövar och blodet som låg där har flyttat ut i stora frysen. Jag har spårpaus just nu och vi tränar doftmarkering.
 
För ett tag sedan bestämde jag mig för att ta en daglig tur på Ottos löpband. Jag gick ut väldigt försiktigt för att det skulle bli av att fortsätta dagligen. Nu "har jag gått" till byn och vänt och börjat få upp pulsen. På hundpromenaderna lufsar vi. Då skall ju tjejerna läsa och svara på alla sms och det måste få ta tid, men man får inte kondition av det. Då bara njuter vi. Att skaffa kondition är inte njutbart. Det tycker i alla fall inte jag.
 
Jag har anmält Ronja och Smilla till doftprov i dec, så nu tränar vi på att få ner hastigheten. Snygga markeringar skall dom helst lära sig också. Tänk om Blåzza kunde lära dom.
 
Jag har förberett julsnapsen. Rönnbären som jag plockade och frös in för ett tag sedan finns nu i en flaska med renat. Olika recept ger olika tid som bären skall ligga och dra. Tre dagar är kortast  Minst en månad står det i ett annat recept.
Eftersom jag fick sprit över skall jag testa Aroniasnaps också. I morgon skall jag försöka hinna plocka och rensa Aroniabär. Det lär bli vacker färg på snapsen i alla fall.
 
Jag har nystat garn också Tunt bomullsgarn. Sedan har jag börjat virka ett prov. Jag har lånat en gardinkappa av Ulrika. Tror att jag skall virka en sådan till mitt badrum som har ett väldigt litet fönster.
Det första garnet jag provade med var för tjockt. Det jag testar med nu är raka motsatsen.
Får se hur det slutar.
 
Torkollan  jobbar med träningsgodis
 
Elsas gosedjur har passet i ordning inför resan till Budapest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0