Sista dagarna i september

Oj vad tiden rusar.
När man inte bloggar på flera dagar är det som om minnet inte riktigt hänger med. Vad har hänt?? Det har ju hänt så mycket så att jag inte hunnit skriva, eller är det bara latmasken som har angripit mig?
 
Hur som helst. Lördag med det vanliga. Promenad, noseworkträning, matlagning.....
På kvällen kom Johan efter att ha sprungit Lidingöloppet. Det blev en trevlig pratstund på kvällen. Högreven hade långbakats i ugnen 12 timmar, men jag visste ju att undervärmen inte fungerar så det hade helt klart varit bättre att gjort gryta och använt plattan i stället. Tack och lov har jag en tålig familj och eftersom ingen har löständer så vi löste det. Vi fick säga som jägaren som inte lyckades skjuta fasanen: "Det gör inget. Det är ändå såsen som är godast"
 
På söndagen var det gemensam frukost och till förmiddagsfikat kom Henrik och ungdomarna ut Helena rättade skrivningar. Ibland är det ett gissel att vara lärare. Men härligt när många nära och kära sitter runt köksbordet och pratar i munnen på varandra. 
 
Ronja tycker att Lexie är jätterolig, men hon blir fort trött och lägger sig på sängen där Lexie inte når henne. Blåzza får promenera tillsammans med Lexie, men inte umgås mera än så. Matilda och jag skall träna Blåzza och Lexie utan att det är en massa andra aktiviteter runt oss. Mer om det senare.
 
Efter lunch blev det bråttom för Johan skulle med bussen till Enköping för vidare resa till Alingsås.
Visst var det Martin Luther King som sa: Jag hade en gång en dröm...
Så är det med mig också. Jag hade en gång en dröm och jag önskar att den var sann.
Jag önskade att Johan skulle vara här så länge att vi hann prata klart om det som fyller mitt huvud.
Det vi skulle lösa tillsammans. Nu får vi vara tacksamma för de småstunder som det blir. 
 
När Johan och alla andra plötsligt var borta löste jag korsord en stund innan jag åkte till Björklinge och tittade på Theas sista fotbollsmatch den här säsongen.
Hemma igen tittade jag på svtplay och Min sanning. Det går samtidigt på tv2, som Fråga Lund visas på tv1 så svtplay gillar jag att det finns. 
Trots att vi skaffat parabol så är det inte mycket att se på tv och då är det typiskt att två bra program kolliderar. Nåja, parabolen gör att vi har bra tvbild och det gillar jag
 
I dag har jag varit i stan och träffat mina sykompisar. Jag fick hjälp av Paula att plocka upp mönstret på en virkad gardinkappa som jag lånat av Ulrika. Nästa steg är att hitta lämpligt garn. Sedan är det "bara att köra"
 
Det regnar så mysigt ute. I morgon är det höst på riktigt och dags att byta ut  sommarjackan mot en höst/vinter jacka 
Jag har köpt reflexer!!! Hur är det med er?? Har ni också gjort det??
 
 
Det sitter en missnöjd Blåzza innanför fönstret Hon vet ju att när skorna ligger på backen så vankas det godis om man visar matte rätt sko. Då vill man inte sitta bakom glas.
 
Smilla har inte fattat det här med nosework Hon tror att bara hon sitter fint bland skorna så skall hon få godis. Riktigt så enkelt är det tyvärr inte
 
 
 
 
Den här bilden skickade Henrik. Det var några år sedan det togs. Här syns skillnaden i storlek tydligt Nessie var precis godkänd i mankhöjd och Ronja klarar precis maxhöjden
 
Här är det lite senare när båda tjejerna ligger och vilar
 
Lyckliga segrare
 
Våran Thea
 
 
Så här såg det ut när vi byggde till huset. Då hoppades vi att det skulle bli bra och det blev  inte sämre än vi hoppades.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0