Jag önskar att jag kunnat filma

 Efter ett par dagar med datatrafik som mestadels var ifrån och arbete med nål och tråd, så har vi i dag varit på kongsök igen. Ett rum laddat med gömmor. En gömma under en "pall". Tre kartonger stog som staket. Inga problem med kartonger. Dom går jag runt sa Blåzza. Jag har inget behov av att trampa på dom eller bita i dom.
Framför gömma två som satt bakom en gallervägg, låg det massor av tomma petflaskor. Bredvid stod en hög med "pallar". Flaskorna låg väldigt mycket i vägen. Vid sidan om stod var det två "pallar" som stod på varandra. Blåzza klev upp på dom och försökte sträcka sig så att hon skulle kunna markera doften. Hon nådde inte. Då sträckte hon ut en tass och funderade på om hon verkligen skulle ge sig ner till flaskorna. Neej de var lite otäckt?. En tur runt "pallen". Nästa tass sträcktes ut, men neej. Om jag sträcker på halsen då? Det gick inte heller Det fanns inget annat att göra än att kliva ner bland flaskorna, för doften skulle markeras. Kursledaren Micke sa att han önskat att han videofilmat henne. Så säker på att hon skulle "ha" doften så hon så småningom struntade i de otäcka flaskorna. Gissa om jag velat filma för att kunna visa er?
Tredje gömman satt jätteenkelt på en navkapsel som låg i en hög med andra navkapslar på en "pall"
De här tre söken var hundarna lösa.
 
I nästa sök var det koppel under arbetet. Det var ett stort rum som vi skulle söka igenom och en gömma var under en stol bakom ett bord Matte fattade inte att bordet hade hjul och bara var att dra bort, så Blåzza hade en massa exter för sig för att visa i vilket hörne den gömman var.
En gömma satt i en kontakt. Busenkelt tyckte Blåzza
Så trodde matte att allt var klart men när jag stod och pratade med Micke, så markerade Blåzza en gömma till.
Hon är en pärla mitt lilla troll.
 
Lite sök på väggen och lite balansövningar hann vi också med i pauserna
Vi tränade sidan, inkallning och att krypa också
Nästa gång skall vi till Sala där det finns en väldigt spännande lokal. Det ser vi fram emot
Trots att jag tycker att det är onödigt långt att åka till Vittinge och sala, så hoppas jag på fortsättning på kursen. Så duktigt som Blåzza är så får jag ju sola mig i glansen av henne och det känns väldigt bra
 
Det pratas så mycket om olika selar och halsband till olika sorters arbete för att hundarna skall veta vad dom skall söka. Blåzza har samma sele när hon söker kong som den hon sitter fast i bilbältet med. Det fungerar jättebra. Hon försöker inte nosa efter kong i bilen. 
Visst var jag lite rolig nu??
Kram på er från en stolt matte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0