Nytt modem

 Nu är jag veckovill
I måndags var vi utan dator igen och efter låååång telefonkö och samtal med support som var lika långt, så tyckte supportern att det nog var modemet som det var fel på
Efter besök hos doktorn med Allan åkte vi till Telia.
Jag blir på väldigt dåligt humör om jag skall återge det besöket, men det slutade så småningom med att jag fick ett nytt modem.
Hemma igen så fungerade datorn igen. Det gjorde den i går också. Idag har den fungerat mest från
 
 Nåväl, Allan skulle enl läkarordination köpa B7 på apotek Hjärtat sa doktorn för det var bra pris där just nu.
Nu var det bara det att dom hade inte den vitaminen hemma så apotekaren ville beställa så skulle jag hämta efter 2-3 dagar. Det visade sig att tekniken inte fungerade så jag sa att jag avvaktar med vitaminerna
När jag kom hem så beställde jag från Apotea. Det var billigare och de kom med morgontidningen i går. Det kallas service!
 
Samma apotekare ifrågasatte varför jag har två sorters ögondroppar. Detta föranleddes av att jag glömt stoppa in den sort som skall kylförvaras i kylen och undrade om jag kunde få köpa en ny förpackning. Jag hade ju en sort till och det tyckte apotekaren att det räckte.
Min ögonläkare har skrivit ut ett nytt recept med kylvaran.
 
I går var Thea och jag i Uppsala och handlade lite på Kicks. Jag skall på bröllop i helgen och jag som aldrig sminkar mig kände att "kärringfläckarna" i ansiktet nog behöver gömmas så Thea hjälpte mig med färgval. Lite mera ärenden och fika hann vi med innan vi åkte hemåt igen.
 
Symaskinen har jag använt flitigt och det känns bra att det har släppt, motståndet som jag har haft en tid.
Dagen har avslutats med ny kurs med Blåzza och jag säger Göta Petter!!
Nu skulle vi göra något annat än att använda nosen så jag valde apport.
I dag har vi börjat att FÖRSÖKA få hundarna att ta tag med munnen om olika föremål.
Blåzza fattade inget!! Hon frysmarkerade så fint både leksaker och visp och tittade förvånat på mig när jag inte sa BRA! och gav henne godis
Om en vecka skall vi ha lärt dom att ta helst 12 olika saker, men det är bra om de tar om tre olika föremål sa fröken. Klarar vi tre får vi nog vara nöjda
 
När vi samlades utanför träningshallen i kväll konstaterade vi alla att reflexer är ett måste. JAg hade på min jacka, men tror ni att jag satt reflexväst på Blåzza?
JAG SKÄMS!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0