Sagobröllop. mörkerspårning och rena öron

I lördags var jag på ett sagobröllop. Det var Pär som gifte sig med Rana i Södertälje.
Det var en svensk präst som vige men det var ortodoxa präster från Assyriska kyrkan som också var med i vigselseremonin Var dom inte från Assyriska kyrkan så förlåt Festen var i assyriska festvåningen, så därför var nog prästerna också därifrån
450 gäster förgyllde kvällen. Mat i massor dukades in allt eftersom: Först enormt många små plockrätter, sedan varmrätt och sist tårta.
Dans hela kvällen mest till orientaliska toner
Jag hade hoppats göra en bildblogg, men som vanlig så...
 
Hemma igen var jag med Smilla på kurs i mörkerspårning i Lundbo Att kursa där är alltid lika roligt.
Det ingår alltid förtäring av bästa sort Tack Monica för allt du gör för oss som kursar Inte att förglömma Cg som finns vid sidan om och servar. Gorgonzolapastan i går var supergod! Tack till dig också.
 
I dag har vi varit hos optikern Det var Allan som skulle testa synen. Han har beställt nya glasögon så att han skall se bättre Medan han undersöktes så minglade jag runt och blev förälskad!! Två par gröna glasögonbågar bara tiggde om att få bli mina. Jag har alltid önskat att hitta gröna bågar. Nu tycker jag att jag ser väldigt mycket sämre. Undrar om jag inte behöver att av paren (med glas i så klart)
 
Vi var på telia också Nu har vi skaffat ett nytt abonemang. Det fungera med den nya rotern om den ligger bredvid datorn, men vi behöver mera krydda och det skall vi "få" nu. Det skall vi ha tills fibern är inkopplad Då bryts avtalet. Den router som jag köpte förra veckan skall vi lämna tillbaka. I det nya abonemanget ingår router men månadskostnaden är högre så klart. Tid är ju också pengar så förhoppningsvis så slipper jag Tela support Man kan ju undra om ingen av alla jag pratat med kunnat kläcka ur sig denna lösningen tidigare
 Vi avslutade på vårdcentralen där Allan fick sitt ena öra spolat rent från vax. Då hände det märkliga att han plötsligt hör med båda öronen, de som varit helt oemottagliga för ljud när vi satt i väntrummet (givetvis har det varit en lång stendöv period innan dess)
 
Vi började dagen med att fira Ronja som fyller nio år. Det blev leverpastej för båda tjejerna så klart
 
Vet inte om det kallas magdans, men rytm i kroppen hade dom, flickorna från Brasilien som underhöll med dans
 Brudparet får komma som kommentar i fb Vet inte vem som förstår varför inte bilderna laddas in. Henrik pratar om att de ligger i ett moln, men varför ligger inte alla där och hur får jag dom ner till jorden tro
 
 
En spårkompis har hittat sin klöv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0