Det orange kuvertet

 
 Så kom det ett orange kuvert i lådan. Thea undrade vad det var. Jo det står hur mycket pension jag får svarade jag. Hon var tyst en liten stund så sa hon :Aha pension det är som barnbidrag till gamla.
 
I dag har alla tomtarna och juldukarna hamnat på vinden igen. Nu är det bara granen kvar Så ljust det har blivit i huset Visserligen har vädret varit allt annat än ljust i dag.  Blåst och regn. Jag skulle klara mig väldigt bra utan något av det.
I dag har rosorna som jag fick på bröllopsdagen hamnat i komposten. Nu var dom slut, men tänk så länge som de stått och lyst på köksbordet. Det är där man skall ha blommor tycker jag. Där ser man dom mest, i alla fall jag som tillbringar rätt mycket tid i köket.
 
Syföreningen har också startat upp i dag. Vi blir färre och färre eftersom vi inte blir yngre. Vi pratade bl.a om vårens konstprojekt och har nu bestämt vad vårat gemensamma projekt skall vara
Jag inser att det är hög tid att skaffa material till det jag skall göra. Tiden rusar till Palmsöndagens vernissage. Spännande.
 
Jag har också kommit på att jag skall börja med ny doft till Ronja och Smilla. Rätt som det är så dyker det upp doftprov och då måste vi ju vara redo. Vi som inte får rosetter för att vi är vackra, måste skaffa dom på annat sätt.
Jag har varit väldigt slö över helgerna men nu börjar Blåzza med Kong på torsdag och de andra med lavendel. Inspirationen börjar komma. Kanske det kan bli något spår också. Det var väldigt länge sedan sist. Det är synd om tjejerna att matte är så slö för dom älskar att använda nosen alla tre. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0