I går var det sidensvansar, i dag steglitser i massor

I går var det massor av sidensvansar och hälsade på. I dag har det varit en massa stegliteser. Båda sorterna underbara gäster. Härligt att sitta inne och njuta av dem.
Granen har ännu mera skott, men det är inte så stor ide att fota när jag inte kan lägga ut bilderna tycker jag.
 
För ett år sedan så började jag trimma Blåzza. Det har jag börjat med i dag också. Hon har fått ett nytt huvud.. Jag kan inte längre kamma mittbena på henne. Lite tråkigt för hon är rätt söt med bena.
 
En skön promenad till kyrkogården för att tända ljus tillsammans med Wilma och Smilla. Vi mötte vår väktargranne och hennes hund tycker inte om andra hundar. Blåzza skäller väldigt när dom promenerar förbi vårat staket, men mötet på vägen gick bra. Visst skällde Blåzza, men hon var inte svår att få att sluta. Det kändes bra så klart
Vi bröt mot, ja vadå? Det står en skylt att man inte får ta hund med sig till minneslunden och det gjorde vi. Jag såg inte skylten vilket jag givetvis borde ha gjort, men det var knappast någon som stördes av det.
 
I dag har jag börjat sprätta på gardiner jag hade i stora huset. Nu skall jag sy om dem till det här köket. Tänkte att det kan ju vara roligt att ha dem klara när jag slänger ut julen. Den 13 är det dags, men inte förr. Mamma och pappa fyllde båda år den 12 januari så det var tradition att granen stod kvar över deras födelsedag. Det var pappa som tyckte att det var så roligt med en gran som växte och det är väl han som "smittat" mig kanske. Han höll på med sockerbitar och is och jag vet inte allt. Själv kör jag med vatten, bara vanligt vatten, men det gäller att vattna varje dag så att den inte torkar, för då är det kört.
 
I dag ringde en fd moster till migHon hade kontakt med mamma i alla år, men sedan är det mig hon håller kontakt med Det är jätteroligt Hon är 8 år äldre än mig och ni kan säkert förstå hur jag såg upp till henne när jag växte upp. 
i dag påminde hon mig om när hon skulle passa mig Jag sov över hos henne och på morgonen så tyckte hon att jag skulle stanna en stund. Hon skickade mig till bageriet för att köpa färska wienerbröd. Jag tror tom att vi åt två var. Vi låg i hennes föräldrars säng och där fikade vi också
Sedan tror jag att hon tröttnade på mig för då skickade hon mig till skolan. Själv fortsatte hon att skolka.
 
Det är roligt med barndomsminnen, men det var inte roligt att komma till skolan den dagen när jag hade "försovit" mig
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0