Kong, lektion 2

 
 
 I dag har jag slängt ut granen. För två dagar sedan så barrade den inte alls. I dag hade den tappat massor av barr och om jag skall vara ärlig så var jag rätt trött på den
Jag tog en rolig bildserie på den men ...
 
När granen var ute och de flesta barren var borta så åkte jag till Uppsala och köpte garn. Sedan drog Blåzza och jag till Vittinge och kursgång 2 i specialsök kong.
Det är sex hundar och det är jätteroligt att se hur olika de jobbar
 
I den här hålväggen finns det en bit kong gömd.
Man skall starta hunden på rätt sätt så att den söker av hela området.
Blåzza får inte sätta sig innan hon får starta söket Hon skall helst ha startat nosen innan hon får order att nosa. Jag kan inte säga att hon ser glad ut när hon söker, men när hon hittar doften så markerar hon noga
De andra hundarna viftar på svansen när de jobbar och far fram och tillbaka och upp och ner. Så inser dom att dom skall söka och då gör dom det mera metodiskt men svansarna viftar. Det ser väldigt trevligt ut.
Det här låter elakt och det är jag inte. Det är ett sätt att försöka beskriva hur olika de är. Snabba, glada, svansviftande och ser lyckliga ut, eller svansen sänkt och går långsamt fram och tillbaka och nosar
 
Efter att alla sökt klart sina sök på hålväggen så gick vi över till områdessök. Då fanns det tre gömmor på ett litet område och de skulle hitta alla tre. Dessutom skulle matte göra rätt och det var inte det lättaste. Belöna och starta om? Eller?
Om två veckor ses vi igen och innan dess skall vi träna och träna.
Det är himla kul att testa något nytt
 
På tal om nya utmaningar så har jag en jägarkompis som tycker att jag skall släppa ner min stackars hund i ett gryt, "det är ju det hon är avlad för. Den stackaren får jag bara vakta möss"
 
Nu sover en liten hund djupt och snarkar, nerbäddad som hon är i min säng(hon har fixat det själv)
Ronja ligger i sen beabädd och snarkar hon också.
Jag hör en till som snarkar väldigt, men vem det är berättar jag inte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0