Länge sedan sist

 Nu var det länge sedan sist. Jag har haft dataproblem. Jag trodde att det var min dator, men det var/är Telia som har problem i det här området. Just nu fungerar det så jag passar på.
Jag håller på med mitt hemliga projekt så det är inte mycket att visa, men det känns konstigt att inte ge ett endaste livstecken ifrån sig på flera dag.
 
I dag har Henriks familj varit här. Smilla fick också komma in. 
Ser ni att det är två olika modeller på Lagotto?
 
Smilla
 
Undrar varför den här bilden har "ramlat"?  Lexie står ju på näsan. Jag hoppas att ni ändå kan se hur olika typer av Lagotto som tjejerna är
 
Så är det ny dag och nya möjligheter.
Vi har tränat kongsök. . Läxan är att i ett litet utrymme lägga ut rör med kongbitar. Jag valde badrummet för det är lite lagom stort tycker jag. Först fick Blåzza lukta på en sk smeller, en bit kong i ett glas för att veta vilken doft som gäller i dag
Sedan fick hon söka i badrummet När hon markerar doftgömman så skall jag slänga en bit godis på henne och sedan kalla in henne. Första söket lyckades vi. Andra likaså, men vid tredje markeringen hamnade godiset under duchkabinen. Det var ingen höjdare för jag fick inte ut godisbiten och Blåzza ville ju absolut ha den. Det hjälpte inte att hon fick en annan.. Efter mycket trassel fick jag fram godisbiten och sedan kunde vi söka vidare.
 
Så laddade jag med lagerbladsgömmor som först Ronja och sedan Smilla fick söka. Vi har ju problem med att få ner farten och markera tydligare, men vi strävar på. Lyckliga är dom i alla fall och gömmorna hittar dom.
 
Så satte jag mig vid symaskinen och plötsligt skällde Blåzza i köket. Jag trodde att hon såg någon på vägen som hon ville uppmärksamma mig på, men icke!! Jag hade glömt smellern på köksbordet. Den hade Blåzza hittat och när jag kom så stoppade hon nosen i glaset och frysmarkerade för att få godis. Hon är inte dum i huvudet den hunden.
 
Efter doftträningen var jag på mysigt kalas hos Vendela som har fyllt nio år i veckan som gått. Jag blev inspirerad att baka Rimbobullar som jag inte bakat eller ätit på evigheter. Carolina bjöd på sådana och det är verkligen en läckerhet. Hembakt tårta är inte heller att förakta.
Lena som också var på kalaset berättade att när man bakar vetebröd så kan man skära remsor av den utkavlade degen och steka den i smör. Sedan rullar man bitarna i strösocker.
Jag måste komma ihåg att köpa jäst i morgon inser jag.
Vet ni vad som händer i osten när den lagras? Den får mer smak, men varför det? Svaret finns på googel.  Vet ni hur många höns man får ha på en kvadratmeter? Man lär sig mycket på barnkalas. Vendela håller på att skriva en spännande kapitelbok. Hon läste så långt hon har kommit och nu ser jag med spänning fram emot att få höra hur det går. Precis när kapitlet var slut så hade ondskans dörr öppnats. Fattar ni hur nyfiken jag är på att få veta hur det går?
 
Nu har jag tittat på så skall det låta. När jag nu kom till mitt rum har Blåzza bäddat. Jag är säker på att det är hon som har gjort det, för Ronja har tittat på tv med mig
 
Inte dåligt jobbat av den lilla stumpan tycker jag. Att få bort både överkast och täckeför att komma åt "sina" kuddar
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0