Lite irriterad

Nu är jag lite irriterad. Man skall ju inte överdriva, eller hur?
På en lång skön morgonpromenad tog jag en massa fina bilder. En lada i Storhagen som faller ihop. Sol över fältet. Vinterbadande tjejer (i alla fall tassarna) Nu skall jag föra över dem till datorn för att ha bilder i bloggen, men se det går inte.
 
Det var mycke rörelse  under vår promenad. Folk som var ute och sprang. Bilar. En stor flock hästar skulle hem och vaccineras. Hund med husse och matte. Ännu fler motionärer.
Det är så roligt att uppleva hur Blåzza plötsligt stannar, lyfter nosen och liksom fryser rörelsen. Strax efteråt gör Ronja likadant. Jag önskar att jag hade lika bra luktsinne så att jag också kunde känna doften av vilt, men det kan jag ju inte.
 
Lite irriterad är jag också på Allan. Jag berättade att det finns en mus i buren under diskbänken, men han gick och la sig utan att avliva djuret. Jag känner inte alls för att ta bilen och åka och släppa ut den och jag kan inte tänka mig att dränka den. Allan sover och Otto är på tjänsteresa. Gissar att inte grannen tror att jag är riktigt klok om jag ringer och ber om hjälp. Risken är väl att den väsnas hela natten och sätter jag ut buren fryser den ihjäl och det är djurplågeri. Tänk om någon djurrättsaktivist fick reda på det. Fast de skulle säkert tycka att det är illa nog att den sitter i bur och inte får leva i frihet i mitt skafferi.
 
Dagen för övrigt har fyllts av klippa, tråckla, sy. Kanske kan det trots allt bli ett projekt till utställningen.
Tänker att kan man på vårsalongen i Stockholm hänga upp kycklingklubbor i ett grovt snöre och kalla det konst så blir nog mitt bidrag acceptabelt i vår lilla kyrka.
Inspirerad av vårsalongen funderar jag på att måla en IKEAråtta och sätta i en råttfälla. På vårsalongen har dom en målad leksaksapa. Det är konstnären som bestämmer vad som är konst.
Vill minnas att det var döda flugor i en burk ett År. Det skulle jag lätt kunna fixa.
Skämt åsido.
 
Nu skall jag försöka röja plats på sängen så att jag får plats Visserligen ligger Blåzza där, men ovanpå en massa tyger. Jag har plockt ut de flesta tyger i sökandet efter ett vitt tyg med myror som jag behöver en bit av. Kanske jag har nya ögon i morgon bitti så att jag hittar det då. Som nödåtgärd får jag brodera myror
 
Tänk er nu fina bilder på tejerna som njuter surdike. Sol över öppet fält, men också högar av granris mitt i "min" spårskog
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0