Lycka

 När jag håller på med ett projekt och det plötsligt dyker upp en liten uggla som är precis det jag behöver då känner jag lycka. Den satt inte så bra till så jag fick offra en stor tygbit, men den blev perfekt, "gömd" som den är i trädet som är en del av arbetet till konstutställningen. En bit vitt thaisiden var en annan lycka som jag behövde, men myrorna är fortfarande borta.
Det rullar på nu. Thea har kommit på vad hon skall göra och är riktigt taggad. I morgon på väg till kursen med Blåzza, så skall jag köpa material.
 
Hela dagen i dag har jag tillbrinagt med mina små tygbitar Klippt och strukit och sytt
I går träffade jag mina sykompisar och det var då jag började klippa och sy.
Det är inte så där bara att klippa och sy. De gröna tygbitarna måste passa ihop, annars blir det inte bra. Sedan är det massor av beslut som skall tas.JAg har monterat tyg på hexagoner Skall jag sätta dom i rad? Tre och tre? Ensamma. Projektet är hemligt fram till Palmsöndagen, så jag kan inte visa. Det kunde jag inte även om jag fick, för det går inte att ladda upp bilderna i dag heller
 
Teknik är obegripligt!!
Vet ni mera vad jag har gjort i dag?? Haft ett lååååångt samtal med en killa på viasat.
Bilden fryser väldigt ofta på tvn. I dag äntligen så tog jag tag i problemet och har fått hjälp. Det hoppas jag i alla fall
Teknikern sa vad jag skulle göra och ibland förstod jag och ibland inte. Dra ur kontakten var ju lätt och sätt i kontakten gick också bra, men sedan...
Jag är förvånad över att jag faktiskt klarade så mycket som jag gjorde, så lite stolt är jag.
 
I morgon är det konglektion igen. Jag har svårt att komma ihåg att när Blåzza markerat och fått godis så skall hon komma till mig. Så jobbar vi inte med nosework, men jag hoppas att jag lyckas lära mig om jag övar ordentligt
 
Fortsatt trevlig kväll önskar jag er och går själv in till tvn och tyglapparna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0