Nosework

I dag har Blåzza och Ronja tränat nosework hos Lena. Jag skulle titta till huset igen. Tänkte att det kunde ha blåst ner grenar som behövde bort. Det hade det inte gjort och det var varmt och skönt inne. Blommorna fick lite vatten medan tjejerna scannade av trädgården Det var superspännande tyckte dom. Det var länge sedan sist.
 
Jag spred ut några doftgömmor och jag blev inte förvånad över att Blåzza fixade dom galant. Att Ronja skulle arbeta så lugnt och metodiskt hade jag däremot inte hoppats. Det blev verkligen en fullträff. Det blåste ju alls som hemma hos oss, men det blåste och ändå så fixade dom söken båda två. Jag är så nöjd och tacksam för mina duktiga tjejer.
På hemvägen stannade jag hos Anneli och lämnade hinkarna så att hon kan fylla dom och komma till mig för leverans och få fika. Det är alltid lika mysigt att stanna till där. Aldrig att det känns som om man kommer olämpligt . Man känner sig alltid lika välkommen.
 
Hemma igen så har Blåzza varit jättejobbig!!! Hon har varit ute och grävt längs grunden Det låter väldigt mycket så jag tar in henne. Då sitter hon vid dörren och tjuter (eller på kökssoffan) Till slut står jag inte ut, utan jag släpper ut henne och så snurrar det på.
Jag VET att hon får fel signaler för hon lyckas ju, men hon är ju terrier och ENVIS som en röd gris.
( I alla fall var röda grisar envisa när jag växte upp)
Nu är hon ute och gräver i mörkret tills jag lyfter in henne.
Inkallning?? Malin föreslog idag att vi skulle träna våra hundar tillsammans. Det skulle vara toppen för då blir det av
 
 
 
Jo jag vet att hon behöver trimmas men hon är ju så söt när hon är långhårig tycker jag
 
Fortsatt trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0