Stekta fiskbullar

I går var jag på kyrkliga syföreningen. Vi blir färre allt eftersom tiden går. Jag är yngst och det säger väl en del? Vår nya kyrkoherde var hos oss och det blev många bra tankar och funderingar om det som sker i vårt närsamhälle och även i lite större perspektiv Lite konstprat blev det också. Herden har ju tystnadsplikt så det är ingen risk att de andra syföreningarna får veta vad vårat syföreningsprojekt är i år. Eftersom jag  har tystnadsplikt vad gäller konsten så får ni inte heller  veta än.
 
Väl hemma igen åkte jag en tur till Lena och höjde värmen lite så att det är varmt när hon kommer hem. Hennes granne har en hund som låter så väldigt ledsen, men i går så var det alldeles tyst,. Hoppas det berodde på att hunden mådde bra, och inte på att den inte var hemma.
 
I dag har jag bjudit Thea och Otto på festmåltid. Thea har fyra rätter som hon äter hellre än allt annat.
Det är Stekta fiskbullar, våfflor, vikingasoppa och kött med klyftpotatis? och bea. 
Om jag fortfande hade arbetat skulle jag gjort en liten enkätundersökning i klassen på deras 4 älsklingsrätter. Är helt överygad om att ingen skulle ha fiskbullar på toppfyralistan
 
Om man inte har något att göra så kan man leta försvunnen kongbit. Den har fortfarande inte kommit till rätta. Den är ju inte så stor, men det är inte bra att den är lös i köket. Visserligen skall vi inte söka i köket för det är för stort utrymme nu när vi lär oss, men ändå.
Jag har kokat en massa tesilar för ur dom kan kongbitarna inte rymma som de bevisligen kan ur de små rören.
 Det går inte att ladda upp bilder i dag heller. Jag får försöka komma på hur man gör när man tar dem från mobilen direkt och inte via datorn
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0