Vart är vi på väg?

Vart är vårt samhälle på väg undrar jag när jag läser på facebooks Björklingegrupp och andra ställen på fb. Så mycket hat. Det är inte konstigt att ungdomar reagerar när de läser vuxna lufta sitt hat mot gärningsmannen.. Det är fruktansvärt det som skett men ingenting blir bättre av skriva ner sitt hat på facebook. Familjen som mist sin son får honom inte tillbaka av det. Hur mår ni egentligen som kan hata så mycket? 
Familjen till gärningsmannen behöver också vårat stöd. Föräldrar och syskon, släkt och vänner, det är inte de som orsakat att Carl inte finns längre. 
Det pratas om att familjen behöver polisbevakning på grund av allt hot mot dem. Är det så vi vill att Björklinge skall hamna på kartan?
 
Jag säger ibland till Allan "Tänk om Upsala Nya Tidning en dag hade bara positiva nyheter EN ENDA DAG!!" Det skulle nog bara behövas ett blad om man ser allt elände som skrivs om. 
Visst är det en härlig tanke?? En enda dag med bara positiva nyheter i den dagstidning som vi läser.
En vecka på facebook med bara positiva saker, Hur skulle det kännas??
 
I dag har jag börjat slänga ut julen Dukar och gardiner och ljusstakarna är borta.
 I badrummet är det nya färger på textilierna Likaså i köket. Så ljust och fint det blev.
I morgon skall tomtarna flytta upp på vinden men granen får stå kvar så länge den växer
 
På kvällens stickcafe var det också slut på julen så vi fick extra många kakor till kaffet. Nu gäller det att börja hålla igen
Någon bild gick inte att ladda upp i dag heller så jag slutar bara med att önska er alla en fin fortsättning på veckan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0