Ett brev betyder så mycket

 
Detta från gårdagens UNT.
Att ett brev betyder så mycket tror jag mig minnas att posten hade som slogan för massor med år sedan och visst är det roligt att få post. Numera tycker jag nog att det är roligare att få vykort, för breven innehåller oftast räkningar och sådana uppskattar jag inte. Brev om att jag skall deklarera och så stod det hur mycket skatt som jag inte betalat in. Inte så mycket som förra året men det känns så himla trist att skicka mera pengar till skatteverket.
Det är roligare att köpa garn och tyg för pengarna. Nu när jag inte själv får gå och handla så får jag e-handla, något som jag egentligen inte tycker om att göra. Jag vill titta och känna innan jag bestämmer mig. I dag har jag skickat efter garn och jag vet att det är ullgarn i mörgrått, mango och någon rödaktig färg  som jag inte kommer i håg vad det hette. Det skall bli en Coronamössa som finns på nätet.
Det kanske är superfult när det kommer. Man kan ju inte sticka raggsockor av det för det sticks säkert och slits väldigt fort på hälarna. Spännande är det, inte minst på att vänta på att det skall komma. Inte går det lika fort som från Apotea, det är jag helt säker på.
I dag har inte brevbäraren varit här. Det vet jag, för kortet till Elsa ligger kvar i brevlådan.
 
I dag har jag städat färdigt i lådan jag började med i går
 
 
 
Dom här frimärkena går fortfarande att använda. Det vet jag för vi fick ett julkort som det var massor av sådana här frimärken på. men också några med högre valör. Jag vet inte hur gamla dessa är, men när jag var liten så använde jag sådana när jag skickade brev till min morfar
Min pappa som var mattelärare tyckte säkert att det var bra att öva sig att plocka ihop till 10 öre som portot var då
 
Min farfar som dog av spanska sjukan 1918 i december, en månad före pappa föddes.
 
 
Det här skriver vi väl alla under på?? Det skulle kanske stått  den goda SVENSKA mjölken, eller Den goda mjölken från sju gårdar De här klistermärkena tror jag är från 60-talet
 
Nu säger jag som folhälsomyndigheten säger varje dag. Alla över 70 håll er hemma!! (Alltså inte ut och shoppa eller res. Promenera är bra)
Jag tillägger VAR RÄDDA OM ER  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0