Pingstafton

 
 
 I morse när jag slog upp tidningen hade jag en förväntan att hitta en minnesruna över goda vänner som så tragiskt lämnat oss i coronan.  Den var inte med i dag. Istället hittade jag en dödsannons över en gammal hundkompis. Vi var jämngamla och tillbringade mycket tid med våra bordecollie på den tiden det begav sig. Åkte på kurser och träningar. Däremellan träffades vi för att prata och fika. Så många roliga minnen som har ploppat upp i mitt huvud i dag. Jag minns när vi skulle gå vallhundsprovet Det gick av stapeln i trakten av Rimbo. Vi körde lite fel och det på håret att vi hann fram. Det var isande kallt och vi var klädda i termobyxor och tjocka täckjackor och rörde oss som michelingubbar. Inte så väldigt bra när man skall valla får, men hundarna var självständiga så vi klarade provet båda två.
 
Vi var med i en fårklubb som gjorde studieresor. Jag minns särskilt en som gick till Åland, där vi åkte runt till fårbesättningar och fick veta hur deras fårskötsel gick till
Jag minns särskilt en gård. Mannen var fiskare och de la strömming i stora trätunnor. Någon slags konservering var det men jag minns inte hur, bara att de utfodrade fåren med sillen på vintern som tillskott till hö som de hade ont om.
 
Till förmiddagsfikat kom Henrik och Helena. Det blåste ganska friskt på vår uteplats, men det var inte kallt, så vi höll ut. 
Lexie och Ronja njuter i skuggan
 
 Blåzza ligger på sin sten och håller koll på vägen. Det är en väldig massa cyklister som måste få veta att dom inte har på hennes väg att göra
 
 I em har jag inte gjort så mycket Slumrat till en bok är den bästa beskrivningen av vad jag har gjort
DAgen avslutades med tvtittande och handarbete.
Nu ser vi fram emot morgondagen som skall bli varm men blåsig. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0