Sommar

 Tänk så underbart det är när det går att hänga ut  tvätten på tork. Jag hängde upp en maskin och när jag kom ut med nästa var den första tvätten torr. Att dra lakanen ur sängen och tvätta dem och få dem torra och kunna bädda med dem igen. Så härligt. Fulla med doften av sol.
 
Ett annat tecken på att det är sommar, är bilarna "utan tak" som kör förbi. Theas morfar hade en sådan bil när Thea var liten. Jag retade henne och sa att jag kunde inte förstå hur morfar kunde ha en sån värdelös bil. Den hade ju inget tak. Thea blev mycket upprörd över sin farmor som inte fattade att om det skulle börja regna så kunde morfar fälla på taket, så det så!!
 
Det finns inget skönare än att ligga i solen tycker Blåzza.
Att kunna äta alla mål ute, det är sommar. När vi grillade i kväll mörkande det på år alla håll och en stund trodde jag att det skulle bli både regn och åska
 
 
Jag njuter extra mycket av när solen skiner samtidigt som himlen är mörk. Det blir en alldeles speciell känsla.
 
Nu har jag beställt både fiskolja och medel för munhygien till Blåzza. Nu gäller det om paketet kommer hem till brevlådan eller jag måste skicka bud till Björklinge för att få hem det.
Bilen står på verkstad för att få bort dragkroken (eller rättare fästet. Själva kroken är alldeles bort). Nya lampor i skyltbelysningen skall Roger också fixa. Tänk så härligt att ha en lokal bilmeck, nästan på promenadavstånd när man skall hämta bilen.
 
Blåzza gräver mellan krukorna med mina tomatplantor. Jag uppskattar inte att hon gräver där och funderar på om det går att lägga plattor under krukorna och lägga så tätt att de små tassarna inte kommer åt emellan. Jag får rådgöra med husägaren.
Jag kan inte nog ofta tala om hur jag njuter av att vara hyresgäst. Så skönt när orken tryter. 
Jag kan inte heller nog ofta tala om hur hur glad jag är över våra fina pojkar och deras fruar och över våra barnbarn. Så mycket glädje och kärlek vi får.
 
Nu är det nya färger på himlen. Jag måste nog ta en liten promenad runt huset och njuta av den vackra himlen
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0