Dagarna rusar

Dagen har inte ens börjar innan det är dags att krypa till kojs igen.t är i alla fall så det känns.
Plötsligt inser jag att det snart är dags för julmarknader och julklappsinköp.
 
Rufus och jag har ju som ni sett på fb, börjat rota i jultygerna. Han är min ständige vapendragare det lilla trollet. Med honom i huset är jag aldrig ensam
 
I dag flaggar vi för Gustav Adolf och har bjudit grannarna på bakelser. Egentligen är det svårt att förstå att vi firar att han dog i dimman  på slagfältet i Lutzen.
Det är han som pekade med hela handen och sa: "Här skall staden ligga!" Det är därför jag är född i stan och inte på landet. Bättre eller sämre vet jag inte. Många härliga barndomsminnen har jag från Göteborg. Dem är jag så tacksam för. Jag tror att en fin barndom är viktig för alla barn. Jag har många härliga minnen från min barndom hos farmor och pappas alla släktingar på Värmlandsnäs också.
 
I dag öser regnet ner. Jag har plockat in regnmätaren så jag vet inte hur mycket som har kommit. Tur att det inte kommit som snö i alla fall. Det hade varit mycket att skotta
 
Det är inte så mycket att berätta. jag har haft besök av bokbussen och finns det något mysigare än att ligga på sängen och läsa med en hund på huvudkudden vid sidan om och en på magen med huvudet under hakan. Visst kan det bli lite tungt för armarna, men inte kan jag köra bort dom för att det skall bli enklare för mig
 
Om tre veckor är det dags för adventsljusstakar och utebelysning . Om jag längtar?? Gissa!
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0