Fortfarande sommar

Det är ju otroligt vilken höst vi har Enl metereologerna är det fortfarande sommar. I går hade vi +15 grader och sol. I natt var det frost och i dag har temperaturen inte orkat upp till mera än +5, men soligt och härligt
 
I går tidigt åkte Allan med Otto och Henrik till Småland där Johan mötte upp. I Grännas omgivningar har dom umgåtts och Allan har blivit så ompysslad av sina söner. Trött och belåten kom han hem och det tog inte lång stund innan han kröp till sängs.
 
I går somnade småtrollen och jag om när Allan hade åkt. Vi åt en sen frukost innan vi tog en lång härlig promenad Jag såg att Hasselbuskarna har stora knoppar och hängena har börjat svälla, så på hemvägen tittade jag efter Tussilagoknoppar, men det hittade jag inga
 
Rufus var väldigt intresserad av dofterna runt den nästan helt nedfallna ladan i Storhagen. Kan det möjligen finnas en grävling under den tro?
 
På eftermiddagen åkte Wilma, Sonja och jag till Björklinge för att lyssna på minneskonsert för riksspelmannen Bosse Larsson. Kyrkan var mer än full och vi hamnade på en bänk dit inte ljudet av talet gick fram Musiken hörde vi, men eftersom spelmännen berättade minnen av Bosse innan de spelade och vi inte hörd det så var behållningen inte så stor Efter en knapp timme så lämnade vi och åkte hem
 
 En trevlig kväll med god mat och dryck hos Annica. Mycket prat, tv och lördagsmys avslutade dagen
Småtrollen hade ju varit ensamma några timmar, vilket Rufus inte uppskattat Matte SKALL vara hemma hos honom.
Efter kvällskissning somnade vi gott alla tre, men snart nog väcktes jag av att båda skällde och ville ut
När dom kommit in igen och jag precis hade somnat så väcktes jag av något som jag trodde var en storråtta. Jag samlade mod, för stora råttor har jag respekt för.
Ljudet kom från köksingången Dår står en fodersäck som Rufus höll på att bryta sig in i!!
Det fick bli ett nattmål och givetvis skulle Blåzza också ha mat.
När man har ätit skall man ut en sväng, men sedan kunde jag sova hela natte och det blev sovmorgon i dag igen med sen frukost
 
Dagen har rullat på. Med "hjälp av" Rufus har jag börjat ändra lite på klänningen som jag skall ha på fredag när Johan promoveras.
Jag har löst korsord och lagt Harpan. Jag har varit och tänt ljus på kyrkogården
 
Nu står jag inför en teknisk utmaning igen Det lär jag stå inför så länge vi inte har fått in fiber
Vi gick upp tidigare än vi brukar för fibergubbarna hade sagt att dom skulle komma i fredags, men inte kom dom. Internet svajar ofta ofta och bilderna hamnar inte på datorn som de ska göra
 
Tekniskt problem har jag fortfarande med Telenor, så om ni skickar sms eller mms till mig så kan ni inte vara säkra på att de kommer fram
 
 
Penseerna blommar fortfarande Visst är det underbart?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0